• ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
  • کد خبر: 71287
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۴۲ سنت معادل ۱.۴۹ درصد افزایش به ۹۶ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه مسکو با به رسمیت شناختن استقلال مناطق جدا شده شرق اوکراین به نیروهای خود دستور داد که در این مناطق مستقر شوند و موجب تشدید تنش ها با غرب بر سر این همسایه غربی خود شد، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد جهش بیش از ۲ دلاری بود و به بالاترین رقم ۷ سال گذشته رسید.

مقام های آمریکایی و اروپایی این اقدام روسیه را محکوم کرده اند اما یک مقام دولت بایدن گفته اقدام نظامی روسیه به منزله تهاجم به اوکراین تلقی نمی شود که زمینه ساز وضع تحریم ها علیه این کشور شود.

در واکنش به تحرکات نظامی روسیه، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مسکو را به نقض حاکمیت این کشور متهم کرد. وی گفت کشورش خواهان یک راه حل دیپلماتیک برای حل بحران است. تحلیلگران معتقدند سوال مهمی که این روزها در بازار نفت اذهان را به خود مشغول کرده این است که آیا در صورت حمله تمام عیار روسیه به اوکراین و وضع تحریم های غرب علیه موسسات مالی این روس، آیا صادرات انرژی این کشور مختل خواهد شد یا نه.

جاستین اسمیرک اقتصاددان ارشد موسسه وستپک در این باره گفت: «وضعیت بسیار مبهم و غیرقابل پیش بینی است» وی افزود: «آیا روسیه تمایل به فروش قرضی نفت خواهد داشت؟»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۴۲ سنت معادل ۱.۴۹ درصد افزایش به ۹۶ دلار و ۸۱ سنت رسید. اوایل امروز نفت برنت شاهد رشد ۲.۲ درصدی بود و به ۹۷ دلار و ۶۶ سنت رسیده بود. دیروز هم قیمت این شاخص نفتی ۲ درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم امروز با ۲ دلار و ۷۹ سنت معادل ۳.۰۶ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۸۶ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها