هند

در راستای بهره مندی از دامپینگ روسیه، هند واردات کالاهای ارزان روسی را افزایش داده است و از این اقدام خود این طور دفاع کرده که قصد دارد با این کار منابع تامین کالا را افزایش دهد و مانع افزایش قیمت در بازار خود به دلیل کاهش عرضه شود.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، روسیه که اخیرا به دلیل افت تقاضای داخلی و کاهش خریداران خارجیش به دلیل تحریم های غرب به دنبال افزایش صادرات به مقاصد جدید است از کشورهایی مثل ترکیه، مصر و کشورهای آسیایی که در این تحریم ها حضور ندارند نهایت استفاده را کرده و برای جلب رضایت مشتری قیمت ها را نسبت به سایر عرضه کننده ها پایین آورده است.

به عنوان نمونه اوایل ماه می معاملاتی برای ورق گرم روسیه در ۷۰۰ تا ۷۲۰ دلار در هر تن سی اف آر هند نهایی شد و اخیرا نیز در ۶۵۰ تا ۶۶۰ دلار در هر تن سی اف آر معامله شده است. در بازار زغال سنگ نیز معاملاتی این چنینی نهایی شده است.

این معاملات به کمک توافق هایی که بین شعب بانک های روسیه در هند و بانک های داخلی با پرداخت های به روپیه صورت گرفته و همچنین از طریق تجار چینی نیز صورت گرفته است.

همچنین طبق بررسی ها، هند در طول جنگ صد روزه روسیه و اوکراین جز ۱۰ خریدار اول سوخت های فسیلی روسیه بوده و قصد دارد تا زمانی که قیمت های روسیه رقابتی باشد به این خرید ها ادامه دهد.

البته در مورد فولاد کمی وضعیت فرق دارد چون هند خود تولیدکننده فولاد است و از طرفی خریداران منتظرند اولین محموله ورق گرم خریداری شده وارد هند شود. همه منتظرند ببینند شرایط چطور پیش می رود و اگر مطلوب باشد معاملات بیشتری نهایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها