هند

طبق یک سند گمرکی هند، شرکت سیمان اولتراتِک به عنوان بزرگترین تولیدکننده سیمان این کشور، محموله ای از زغال سنگ روسیه خریداری کرده که هزینه آن را با استفاده از یوان چین پرداخت می کند.

به گزارش کالاخبر به نقل از معدن۲۴، طبق این سند، شرکت فوق ۱۵۷ هزار تن زغال سنگ تولید روسیه را خریداری کرده که از بندر وانینو در خاور دور روسیه بارگیری شده است. در این فاکتور به تاریخ ۵ ژوئن ارزش این محموله ۱۷۲.۷ میلیون یوان (۲۵.۸۱ میلیون دلار) عنوان شده است.

گفته می شود استفاده روزافزون از یوان برای تسویه پرداخت‌ها می‌تواند به مصون ماندن مسکو از اثرات تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین و تقویت فشار پکن برای بین‌المللی کردن بیشتر این ارز و از بین بردن تسلط دلار آمریکا در تجارت جهانی کمک کند.

طبق اظهار یک تاجر سنگاپوری، “این حرکت قابل توجه وتامل است. هیچ نهاد هندی در ۲۵ سال گذشته از یوان برای تسویه تجارت بین المللی استفاده نکرده است.” او گفت: “این اساساً دلار آمریکا را دور می‌زند.”

این امر نشان می‌دهد که چگونه هند علی‌رغم تحریم‌های غرب، روابط تجاری خود را با روسیه برای کالاهایی مانند نفت و زغال سنگ حفظ کرده است. هند روابط دیرینه سیاسی و امنیتی با روسیه دارد و از محکوم کردن حمله در اوکراین که روسیه آن را “عملیات نظامی ویژه” می‌داند، خودداری کرده است.

هند به دنبال ایجاد مکانیزم پرداخت روپیه برای تجارت با روسیه است، اما این امر محقق نشد. شرکت‌های چینی سال‌هاست که از یوان در پرداخت های تجاری با روسیه استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها