• ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
  • کد خبر: 76539
اتحادیه اروپا

تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا طرح های اضطراری را با هدف کاهش و سهمیه بندی استفاده از گاز طبیعی و احیای تولید برق با سوخت زغال سنگ اجرا کرده اند.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، این هفته آلمان، اتریش و هلند اعلام کردند که زغال سنگ می تواند به آنها کمک کند تا با بحران انرژی در زمستان آینده کنار بیایند. رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان گفت که این کشور تصمیمی «تلخ» برای راه اندازی مجدد نیروگاه های زغال سنگ گرفته است.

گزارش ها همچنین نشان می دهد که نیروگاه های زغال سنگ ایتالیا در چند ماه گذشته ذخایر زغال سنگ ذخیره کرده اند. در همین حال، هلند و دانمارک نیز روز دوشنبه برنامه‌های اضطراری را اعلام کردند که به معنای جیره‌بندی گاز در صورت کمبود عرضه است.

تغییر برنامه های انرژی سبز بدون زغال‌سنگ اتحادیه اروپا به سوخت آلاینده پس از آن اتفاق افتاد که تامین‌کننده اصلی گاز این بلوک، گازپروم روسیه، هفته گذشته تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم را ۶۰ درصد کاهش داد.

این بلوک برای ۴۰ درصد از نیازهای گاز طبیعی خود به روسیه متکی است و کاهش تحویل، امنیت انرژی اتحادیه اروپا را تهدید می کند. در حال حاضر تقاضا برای گاز طبیعی در منطقه بسیار زیاد است، زیرا گرمای تابستان اروپایی ها را مجبور می کند استفاده از سیستم های خنک کننده را افزایش دهند. با این حال، وضعیت ممکن است نزدیک به ماه های زمستان که مصرف فصل گرما بسیار بیشتر است، بدتر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها