اموال مازاد

تالار مناقصه یکجا در بورس کالای ایران در سال ۱۴۰۰ از لحاظ حجم و ارزش افزایش بسیار قابل توجهی را به ثبت رساند. در همین حال خبرهای رسیده حاکی از آن است که در سال جاری فروش اموال مازاد از بستر بورس کالا از طریق بازار املاک و مستغلات به صورت فعالی در دستورکار دولت قرار دارد.

به گزارش کالاخبر، در سال ۱۴۰۰ تالار مناقصه یکجا در بورس کالای ایران شاهد فروش ۶۸ هزار و ۷۴۹ عدد مناقصه به ارزش بیش از ۴۶.۵ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۳۹۹ از لحاظ حجم افزایش ۲۴۴ درصدی و از لحاظ ارزش افزایش ۵۹۳ درصدی داشت. در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۰ هزار عدد مناقصه به ارزش ۶.۷ میلیارد تومان فروخته شد.

اگرچه فعلا در سه ماهه ابتدایی سال جاری مناقصه‌ای در بورس کالا به انجام نرسیده اما به نظر می‌رسد باید تا پایان سال منتظر رونق بازار مناقصه بود.

در بازار املاک و مستغلات بورس کالای ایران نیز به نظر میرسد که  با توجه به اعلام آمادگی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای فروش اموال مازاد با رونق نسبی همراه شود. این در حالی است که بورس کالای ایران، زیرساخت‌ها برای انجام معاملات در فروش اموال مازاد (چه به صورت منقول و غیرمنقول) را آماده کرده است.

مهمترین تصمیم‌های مدیران بورس کالا درباره فروش اموال مازاد در بورس کالا

با توجه به تکلیف قانونی برای فروش اموال مازاد در بورس کالا ارزیابی می‌شود فروش اموال مازاد در سالجاری با حرکت روبه جلو همراه شود. با توجه به تکلیف قانونی در خصوص فروش اموال مازاد، اعلام نیاز بانک ها و دستگاه های اجرایی برای فروش اموال مازاد و فراهم سازی زیرساخت‌های مربوط به فروش اموال مازاد، در صورتی که تصمیم دیگری گرفته نشود، فروش اموال مازاد از بستر بورس کالای ایران در سال جاری می‌تواند با رونق دنبال شود.

نظر کارشناسان اقتصادی و بازار سرمایه درباره فروش اموال مازاد در بورس کالا 

در تازه ترین تصمیم‌ها، بورس کالای ایران از پذیرش ملک تجاری متعلق به بانک ملت در بازار فرعی خبر داده است. پیش تر شهرداری، شستا نسبت به فروش اموال مازاد و تامین نیاز پروژه‌هایشان از طریق بورس کالا تاکید کرده بودند. دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی همچون وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی و بانک اقتصاد نوین نیز تجربیات موفقی را در سال‌های گذشته از سر گذراندند.  

تجربه های وزارت دفاع در فروش اموال مازاد در بورس کالا

تجربه های دیگر در فروش اموال مازاد در بورس کالا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها