طاهری

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید، عرضه خودرو در بورس کالا هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده است. به گفته مصطفی طاهری در شرایط فعلی، فروش خودرو بهتر است از طریق بورس کالا به عنوان یک راهکار انجام شود.

به گزارش کالاخبر به نقل از تسنیم، شورای عالی بورس در جلسه عصر روز سه شنبه با از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا موافقت کرد. 

مصطفی طاهری، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره اینکه با عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است، گفت: موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از مدت‌ها پیش در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شده و بررسی‌های دقیقی درباره این موضوع توسط کارشناسان و اعضای کمیسیون صنایع صورت گرفت و به نظر می‌رسد بهترین راهکار کوتاه مدت در شرایط فعلی برای رفع مشکلات در بازار خودرو است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در شرایطی که اختلاف قیمت به حد مشخصی رسید و نیاز بازار افزایش یافت، فروش کالا بهتر است از طریق بورس کالا انجام شود.

وی درباره ساماندهی مشکلات موجود در بازار خودرو، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا یکی از راهکارها برای رفع این مشکلات است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در ادامه اظهار کرد: این سازوکار موجب شفافیت و پیش‌بینی می‌شود دونرخی بودن خودرو از بین رفته، تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید خودرو باشد.

وی اضافه کرد: ظرفیت عرضه پُرحجم خودرو براساس اعلام آمادگی بورس کالا وجود دارد و شورای رقابت در اجرای این طرح حضور دارد. کف عرضه در نظر گرفته می‌شود و جای هیچ کوتاهی و ورود واسطه به بازار وجود ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها