گواهی سپرده+سیمان+زعفران+بورس کالا

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۲۴ تیر با ثبت معامله بیش از ۳۰ میلیون و ۲۵ هزار اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان، افزایش ۴.۴ درصدی را در ارزش تجربه کرد

به گزارش کالاخبر ، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۲۴ تیر به ۳۰ میلیون و ۲۵ هزار و ۹۴۳ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۵۶۰ میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان رسید که اگرچه نسبت به هفته منتهی به ۱۷ تیر به لحاظ حجم کاهش اندکی را نشان داد اما به لحاظ ارزش افزایش ۴.۴  درصدی را به ثبت رساند (ارزش معاملات هفته منتهی به ۱۷ تیر نزدیک به ۵۳۷ میلیارد تومان و حجم معاملات گواهی سپرده ۳۰ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۴۶ ورقه بهادار مبتنی بر کالا گزارش شد).

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ۸ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۹۱۴ گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان صدرنشین شد و با کسب سهم ۶۸ درصدی از ارزش کل معاملات در جایگاه نخست و از نظر حجم معاملات با کسب سهم ۲۹ درصدی پس از سیمان در جایگاه دوم ایستاد.

عنوان برتر معاملات هفته قبل به لحاظ حجم همچون هفته های اخیر به سیمان با ثبت معامله ۱۹ میلیون و ۹۷۲ هزار گواهی سپرده، تعلق گرفت و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ۱۵ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۶۷ درصد بود.

در هفته گذشته همچنین، ۸۳۴ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ۱۲۶ میلیارد و ۲۱۹ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت که این دارایی پایه رتبه سوم در حجم و دوم در ارزش معاملات را از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات ۳ درصد و از ارزش کل معاملات ۲۲ درصد برآورد شده است.

ارزش معامله ۳۹۶ هزار و ۳۰۷ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۳۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی مقام سوم به لحاظ ارزشی را بعد از زعفران و سکه طلا به نام خود کند. این دارایی پایه سهم ۷ درصدی از ارزش کل معاملات را از آن خود کرده بود.

در نماد معاملاتی برنج طارم نیز ۲۱ هزار و ۶۰۴ گواهی سپرده میان معامله گران دست به دست شد و ارزش تقریبی یک میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان را در پی داشت.

در هفته قبل و بر پایه ۳ دارایی سنگ آهن، پسته و زیره نیز در مجموع ۲۵ هزار و ۱۸ گواهی سپرده معامله شد و ارزش ۱۱میلیون و ۹۹۳ هزار تومان را رقم زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها