قرارداد آتی

در بازار مشتقه بورس کالای ایران بیش از ۸۰۵ هزار قرارداد آتی به ارزش ۴.۸ همت در ۴ ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ دست به دست شد.

به گزارش کالاخبر ، آمار معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران نشان می دهد تا پایان تیر امسال ۸۰۵ هزار و ۶۱۵ قرارداد آتی به ارزش ۴۷۸۳ میلیارد تومان منعقد شد و بیشترین حجم معاملات مربوط به فروردین با ثبت معامله ۲۶۷ هزار و ۵۱۳ قرارداد بود، درحالی که به لحاظ ارزش، بیشترین ارزش به ماه خرداد با ثبت ۱۵۱۲ میلیارد تومان تعلق داشت.

در فروردین امسال ۲۶۷ هزار و ۵۱۳ قرارداد آتی به ارزش ۱۱۵۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و در اردیبهشت حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی در سه دارایی نقره، صندوق طلا و زعفران به ۱۶۳ هزار و ۹۸۶ قرارداد و ۷۹۳ میلیارد تومان رسید. در خرداد هم ۱۹۹ هزار و ۵۳ قرارداد به ارزش ۱۵۱۲ میلیارد تومان از سوی بازیگران بازار مشتقه معامله شد. حجم و ارزش معاملات آتی در تیر نیز به ترتیب ۱۷۵ هزار و ۶۴ قرارداد به ارزش ۱۳۲۱ میلیارد تومان بود.

تا پایان تیر امسال در مجموع ۱۸۰ هزار و ۶۹۱ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش ۲۱۲۳ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و این دارایی با سهم ۲۲ درصدی در حجم و ۷۶ درصدی در ارزش جایگاه دوم را (پس از زعفران) از آن خود کرد.

جایگاه نخست معاملات آتی به زعفران با ثبت معامله ۶۱۰ هزار و ۴۷۳ قرارداد به ارزش ۲۶۳۱ میلیارد تومان تعلق داشت و این دارایی سهم ۷۶ درصدی در حجم و ۵۵ درصدی در ارزش معاملات آتی را به خود اختصاص داد.

نقره نیز با ثبت معامله ۱۴ هزار و ۴۵۱ قرارداد آتی به ارزش ۲۸ میلیار و ۹۳۷ میلیون تومان در جایگاه سوم ایستاد و سهم ۲ درصدی از حجم و یک درصدی از ارزش را از آن خود کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها