قرارداد آتی

در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۱۷ تیر نزدیک به ۵۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۴۲۶ میلیارد تومان منعقد شد که افزایش ۲۴.۴ درصدی در حجم و ۱۷ درصدی در ارزش معاملات را به ثبت رساند. در هفته گذشته صندوق طلا، زعفران و نقره رتبه اول تا سوم را بدست آوردند.

به گزارش کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره بیش از ۴۲۶ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۵۰ هزار و ۹۵۷ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل انعقاد ۲۷ هزار و ۴۰ قرارداد آتی صندوق طلا ارزش بیش از ۳۲۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه در سه سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ۲۲ هزار و ۹۱۰ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۱۰۰۷ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها