گواهی سپرده

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۳۱ تیر شاهد ثبت معامله بیش از ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۲۷۷ میلیارد تومان بود.

به گزارش کالاخبر ، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۳۱ تیر به ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۲۷۷ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان رسید و این درحالی است که ارزش معاملات هفته منتهی به ۲۴ تیر نزدیک به ۵۶۰ میلیارد تومان و حجم معاملات گواهی سپرده ۳۰ میلیون و ۲۵ هزار و ۹۴۳ ورقه بهادار مبتنی بر کالا گزارش شد.

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۶۳۳ گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۷۸ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان صدرنشین شد و با کسب سهم ۲۸ درصدی از ارزش کل معاملات و ۱۱ درصدی از حجم در جایگاه دوم به لحاظ این دو آیتم ایستاد.

با هم مرور کنیم: جزییات معاملات هفتگی بازار فیزیکی در هفته پایانی تیر

عنوان برتر معاملات هفته قبل به لحاظ حجم همچون هفته های اخیر به سیمان با ثبت معامله ۱۳ میلیون و ۶۹ هزار گواهی سپرده، تعلق گرفت و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ۹ میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۸۰ درصد بود.

در هفته گذشته همچنین، یک میلیون و ۴۶ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که این دارایی پایه رتبه سوم در حجم و اول در ارزش معاملات را از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات ۷ درصد و از ارزش کل معاملات ۵۷ درصد برآورد شده است.

ارزش معامله ۳۸۳ هزار و ۲۵۹ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۳۱ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی مقام سوم به لحاظ ارزشی را بعد از سکه طلا و زغفران به نام خود کند. این دارایی پایه سهم ۱۱ درصدی از ارزش کل معاملات را از آن خود کرده بود.

در هفته قبل و بر پایه ۲ دارایی پسته و زیره سبز نیز در مجموع ۷۲ گواهی سپرده معامله شد و ارزش ۱۴ میلیون و ۹۳۲ هزار تومان را رقم زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها