گواهی سپرده+انبار

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ٧ مرداد شاهد دست به دست شدن ٢٣ میلیون و ۵١٩ هزار اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ٨٢٣ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل افزایش ۴۴ درصدی در حجم و ١٩٧ درصدی در ارزش داشت.

به گزارش کالاخبر ، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته منتهی به ٧ مرداد، ٢٣ میلیون و ۵١٩ هزار و ١۵٩ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش نزدیک ٨٢٣ میلیارد و ۵۵١ میلیون تومان شد. این درحالی است که ارزش معاملات هفته منتهی به ٣١ تیر بیش از ٢٧٧ میلیارد تومان برای ١۶ میلیون و ٣٢۴ هزار و ۶۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ١٣ میلیون و ٣۶٩ هزار و ۵٣۵ گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش نزدیک ۵۵٨ میلیارد و ٣۶٩ میلیون تومان صدرنشین شد و با کسب سهم ۶٨ درصدی از ارزش کل معاملات و ۵٧ درصدی از حجم، در جایگاه نخست ایستاد.

به این ترتیب عنوان برتر معاملات هفته قبل که در اختیار سیمان بود، به زعفران رسید و این دارایی از سیمان جلو زد.

با هم مرور کنیم: جزییات معاملات هفتگی بازار فیزیکی در هفته نخست مرداد

سیمان با ثبت معامله ٨ میلیون و ٢۵۶ هزار گواهی سپرده رتبه دوم را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ۶ میلیارد و ١١۶ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ٣۵ درصد بود.

در هفته گذشته همچنین، یک میلیون و ۴۶١ هزار و ٣٠٠ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ٢١٩ میلیارد و ۴١٩ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه رتبه سوم را در حجم و دوم در ارزش معاملات از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات ۶ درصد و از ارزش کل معاملات ٢۶ درصد برآورد شد.

ارزش معامله ۴٣٢ هزار و ٢٢٨ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ٣٩ میلیارد و ۶٣٣ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از زغفران و سکه به نام خود کند. این دارایی پایه سهم ۵ درصدی را از ارزش کل معاملات از آن خود کرده بود.

در هفته قبل و بر پایه ۲ دارایی پسته و زیره سبز نیز در مجموع ٩۶ گواهی سپرده دست به دست شد و ارزش ١٣ میلیون و ٧٩٨ هزار تومان را رقم زد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها