• ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
  • کد خبر: 77776
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۴ سنت معادل ۰.۷۱ درصد کاهش به ۱۰۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، انتشار اطلاعات ناامیدکننده درمورد ضعف تولید در چین و ژاپن در ماه جاری میلادی دورنمای تقاضا را تحت تاثیر قرار داده و قیمت نفت را در آستانه اجلاس اوپک پلاس پایین آورده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۴ سنت معادل ۰.۷۱ درصد کاهش به ۱۰۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹۵ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش ۹۷ دلار و ۶۷ سنت معامله می‌شود.

قرنطینه‌های جدید کرونایی در چین فعالیت کارخانه‌ای در این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا را پایین آورده‌است. شاخص مدیران خرید تولید در چین در ماه جاری میلادی تا ۵۰.۴ پایین آمده‌است، درحالی‌که در ماه گذشته برابر با ۵۱.۷ بود.

رشد فعالیت کارخانه‌ای در ژاپن هم به پایین‌ترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسیده‌است.تحلیلگران ضعف تولید در چین را مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت نفت می‌دانند.

فعالیت‌های اقتصادی به‌طرز شگفت‌آوری در چین کاهش‌یافته که نشان می‌دهد روند بهبود از بحران کرونا در دومین اقتصاد بزرگ دنیا احتمالاً مطابق با انتظار نخواهد بود. به‌این‌ترتیب دورنمای تقاضا در بازار نفت تیره و تار می‌شود.

به‌علاوه افزایش تورم و بالا رفتن نرخ بهره ترس از رکود را افزایش داده و تقاضا برای سوخت در سراسر دنیا را پایین آورده‌است.

تحلیلگران حالا متوسط قیمت نفت خام برنت برای سال جاری میلادی را ۱۰۵ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه پیش‌بینی می‌کنند. این رقم برای نفت آمریکا تا ۱۰۱ دلار و ۲۸ سنت پایین آمده‌است.

ائتلاف اوپک پلاس قرار است در روز چهارشنبه درمورد سطح تولید در ماه سپتامبر تصمیم‌گیری کند. طبق گفته برخی منابع اوپک پلاس، این گروه یک افزایش نسبی در تولید خود خواهد داشت. اما برخی هم عقیده دارند تولید در همین سطح فعلی باقی می‌ماند.

دبیرکل جدید اوپک در روز یکشنبه اعلام کرد عضویت روسیه در اوپک پلاس برای موفقیت قرارداد تولید ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها