گواهی سپرده+انبار

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۱۴ مرداد شاهد دست به دست شدن ۱۸ میلیون و ٧٣ هزار اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ٨٠٧ میلیارد تومان بود. در این میان، زعفران از لحاظ حجم و ارزش سایر دارایی ها، با اختلاف فراوان در مقام نخست ایستاد و جایگاه نخست را حفظ کرد.

به گزارش کالاخبر ، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته دوم مرداد، ١٨ میلیون و ٢٢۵ هزار و ۶٢۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش ٨٠٧ میلیارد و ٣۶٩ میلیون تومان شد. این درحالی است که ارزش معاملات هفته منتهی به ٧ مرداد بیش از ٨٢٣ میلیارد و ۵۵٠ میلیون تومان برای ٢٣ میلیون و ۵١٩ هزار و ١۵٩ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ١٠ میلیون و ٧٢۵ هزار و ۴ اوراق گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۴۵٧ میلیارد و ۵۶١ میلیون تومان صدرنشین شد و با کسب سهم ۵٩ درصدی در ارزش معاملات و سهم ۵٧ درصدی در حجم معاملات، جایگاه نخست را حفظ کرد.

با هم مرور کنیم: جزییات معاملات هفتگی بازار فیزیکی در هفته دوم مرداد

سیمان با ثبت معامله ۵ میلیون و ٣١ هزار گواهی سپرده رتبه دوم را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ٣ میلیارد و ٨۶٢ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ٢٨ درصد بود و از لحاظ حجم (پس از زعفران) در جایگاه دوم ایستاد.

در هفته نخست مرداد، ٢ میلیون و ٧٣ هزار و ١٠٠ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ٣١٢ میلیارد و ٨٨ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه رتبه سوم را در حجم و رتبه دوم را در ارزش معاملات از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات ١١ درصد و از ارزش کل معاملات ٣٩ درصد برآورد شد.

ارزش معاملات ٣٩۶ هزار و ٣٨۶ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ٣٣ میلیارد و ٨۴٢ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از زعفران و سکه به نام خود کند. این دارایی پایه سهم ۴ درصدی را از ارزش کل معاملات از آن خود کرده بود.

در بازار گواهی سپرده کالایی بر مبنای سه دارایی نخود، زیره سبز و پسته در هفته قبل در مجموع ١٣۴ قرارداد دست به دست شد که ارزش نزدیک ١۶ میلیون و ۵١۵ هزار تومان را به ثبت رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها