گواهی سپرده+انبار

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۲۸ مرداد شاهد دست به دست شدن ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۳۶۸ میلیارد تومان بود. سکه از لحاظ ارزش و سیمان از لحاظ حجم، برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته چهارم مرداد، ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۴۵۳ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش نزدیک ۳۶۸ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۲۱ مرداد بیش از ۱۸۷ میلیارد تومان برای ۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۲۲۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان به لحاظ ارزشی صدرنشین شد و با کسب سهم ۵۴ درصدی در ارزش معاملات و سهم ۱۳ درصدی در حجم معاملات، جایگاه نخست از لحاظ ارزش و سوم از لحاظ حجم را از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ۶ میلیون و ۱۹۵ هزار گواهی سپرده رتبه نخست را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۴ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۵۶ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

در هفته چهارم مرداد، ۳ میلیون و ۶۸ هزار و ۹۰۸ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش نزدیک ١٣٠ میلیارد تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، رتبه دوم در حجم و ارزش معاملات به خود اختصاص داد. سهم زعفران از حجم کل معاملات ٢۵ درصد و از ارزش کل معاملات ٢٨ درصد برآورد شد.

ارزش معاملات ۴۲۸ هزار و ۴۷۵ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۳۷ میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه و زعفران به نام خود کند. این دارایی پایه سهم ۱۰ درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات از آن خود کرده بود.

در بازار گواهی سپرده کالایی بر مبنای ۳ دارایی نخود،  پسته و زیره سبز در هفته قبل در مجموع ۴۷۰ قرارداد دست به دست شد که ارزش نزدیک ۲۲ میلیون و ۶۷ هزار تومان را به ثبت رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها