• ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
  • کد خبر: 78574
نفت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها از تاثیر افزایش نرخهای بهره آمریکا بر رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت، کاهش پیدا کرد و به سه روز افزایش متوالی پایان داد.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر، یک دلار و ۱۷ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۵ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر، با یک دلار و ۱۲ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، به ۸۹ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد اکتبر با یک دلار و ۱۵ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش، ۸۹ دلار و ۲۹ سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت روز جمعه برای سومین روز متوالی، افزایش پیدا کرده بودند اما تحت تاثیر رشد ارزش دلار و نگرانیها پیرامون تقاضا، حدود ۱.۵ درصد کاهش هفتگی به ثبت رساندند.

نفت به دلیل نگرانی‌ها از انعکاس رکود اقتصادی در بازار نفت، تقریبا همه رشد قیمتی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین پیدا کرده بود را از دست داده است.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات شرکت نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: سرمایه گذاران نگران آن هستند که افزایش شدید نرخهای بهره از سوی فدرال رزرو، باعث کندی اقتصادی و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت شود. اقدام چین در سهمیه‌بندی برق در بعضی از مناطق هم مایه نگرانی است زیرا روی فعالیت اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

استان سیچوآن چین، هفته گذشته عرضه برق به خانه‌ها، ‌ادارات و فروشگاه‌ها را به دلیل کمبود شدید برق که ناشی از موج گرمای کشنده و خشکسالی بود، نوبت‌بندی کرد. 

ارزش دلار آمریکا که در بالاترین حد پنج هفته گذشته قرار دارد هم روی قیمتهای نفت تاثیر گذاشته است زیرا نفت را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

سرمایه گذاران منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی وی در کنفرانس سالانه بانکهای مرکزی جهان هستند که روز جمعه در جکسون هال وایومینگ برگزار می‌شود.

توماس بارکین، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند روز جمعه گفته بود مقامات بانک مرکزی پیش از این که درباره میزان افزایش نرخهای بهره در نشست ۲۰ و ۲۱ سپتامبر تصمیم بگیرند، هنوز فرصت زیادی دارند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا فضای بیشتری برای افزایش نرخهای بهره در مقایسه با بانکهای مرکزی اقتصادی بزرگ دیگر دارد که ضعیف‌تر هستند.

همچنین بازار منتظره تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهان است که ممکن است به افزایش صادرات نفت ایران به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز منتهی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها