• ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
  • کد خبر: 78838
چین

نظرسنجی رویترز امروز نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آگوست دوباره کاهش یافته است زیرا شیوع کووید و بخش مسکن تقاضا را کاهش داده در حالی که بحران برق در جنوب غربی چین به تولید آسیب زده است.

به گزارش کالاخبر ، بر اساس پیش‌بینی ۲۳ اقتصاددانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده‌اند، انتظار می‌رود که شاخص مدیران خرید (PMI) از ۴۹ در ماه جولای به ۴۹.۲ در ماه آگوست افزایش یابد و سودهای قبلی در ژوئن را معکوس کند.

اقتصاد چین در سه ماهه گذشته به دلیل قرنطینه‌های گسترده کووید- ۱۹ به سختی از انقباض خلاص شده است و اقتصاددانان می‌گویند که بهبودی نوپای آن در بحبوحه شعله ور شدن ویروس جدید و بخش املاک در خطر از بین رفتن است.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی در روز جمعه با پیش‌بینی کاهش این شاخص به ۴۸.۸ گفتند: شاخص‌های فرکانس بالا مانند داده‌های ظرفیت کانتینری و تقاضای فولاد در ماه آگوست نسبت به جولای ضعیف‌تر شدند. آنها افزودند که محدودیت‌های سخت‌تر کووید در ماه اگوست و همچنین هوای گرم ممکن است بر فعالیت‌های ساخت‌وساز در فضای باز به دلیل گرمای شدید تأثیر بگذارد و PMI خدمات را کاهش دهد.

موج گرمای شدید از اواسط ماه جولای حوضه وسیع رودخانه یانگ تسه چین را فراگرفته است و شهرهای پرجمعیت از شانگهای تا چنگدو را درنوردیده و باعث شده تا استان سیچوان در جنوب غربی تولیدات صنعتی خود را به حالت تعلیق درآورد تا تامین برق مسکونی را تضمین کند.

به گفته آیریس پانگ، اقتصاددان چینی موسسه خدمات مالی ING، خسارت ناشی از کمبود برق ناشی از خشکسالی حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی است.

بخش املاک که حدود یک چهارم اقتصاد چین را تشکیل می‌دهد از تابستان سال ۲۰۲۰ با بحران مواجه است که باعث شد برخی از توسعه‌دهندگان بدهی‌های خود را نکول کنند و برای تکمیل پروژه‌ها تلاش کنند.

دولت مرکزی برای حمایت از اقتصاد بیمار، بسته محرک دیگری از جمله افزایش سهمیه ابزارهای تامین مالی سیاستی به میزان ۳۰۰ میلیارد یوان (۴۳.۳۹ میلیارد دلار) ارائه کرد. بانک مرکزی همچنین نرخ وام معیار را کاهش داد و مرجع وام مسکن را با حاشیه بیشتری کاهش داد.

PMI رسمی تولید که عمدتاً بر شرکت‌های بزرگ و دولتی متمرکز است برای بخش خدمات، روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها