• ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
  • کد خبر: 79135
چین

بخش صنایع تولیدی چین که یک مصرف کننده کلیدی فولاد است در ماه آگوست برای دومین ماه متوالی در انقباض باقی ماند که عمدتا ناشی از کمبود برق بود. در حالی که انتظار می رفت فعالیت‌های تولیدی و تقاضای فولاد مرتبط در ماه سپتامبر با کاهش محدودیت های برق بهبود یابد، نرخ رشد می‌تواند کم باشد چراکه حال نگرانی های مربوط به قرنطینه های کرونایی تشدید شده است. چین اخیراً دوباره شاهد افزایش موارد جدید کووید ۱۹ در برخی از شهرهای بزرگ در مناطق جنوب غربی، شمال شرقی و جنوب این کشور بوده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داده که شاخص مدیران خرید صنایع تولیدی چین در ماه آگوست به ۴۹.۴ واحد افزایش یافت که از ۴۹ واحد ژوئن بالاتر بود، اما همچنان در حال انقباض است. شاخص زیر ۵۰ به عنوان شاخصی انقباضی در نظر گرفته می شود. بخش تولید چین در پنج ماه از هشت ماه اول سال ۲۰۲۲ در محدوده انقباض بوده است.

برخی منابع نگرانند که اختلالات در تولید ناشی از شیوع مجدد کرونا ممکن است با فرا رسیدن زمستان افزایش یابد.

به نظر تحلیلگران تنها راه برای حمایت از بازار فولاد در ماه های باقیمانده از سال ۲۰۲۲ این است که فولادسازان تولید فولاد خود را پایین نگه دارند. تولید فولاد چین به ناچار در ماه سپتامبر افزایش خواهد یافت، اما بازار امیدوار است کاهش تولید زمستانی در شمال چین از ماه اکتبر آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها