نیکل

بازارهای جهانی شاهد مازاد عرضه نیکل، کبالت و لیتیوم طی سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی خواهند بود.

به گزارش کالاخبر به نقل از معدن۲۴، تحلیلگران مرکز تحقیقات Antaike وابسته به دولت چین پیش بینی می کنند بازارهای جهانی سه عنصر اصلی تولید خودروهای الکتریکی شامل نیکل، کبالت و لیتیوم برخلاف کسری عرضه طی سال های اخیر، شاهد مازاد عرضه در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی خواهند بود.

انتظار می رود تولید جهانی نیکل نه تنها کسری عرضه ۱۵۷ هزار تنی سال ۲۰۲۱ میلادی را جبران کند بلکه شاهد رشد ۱۱۱ هزار تنی در سال ۲۰۲۲ میلادی و افزایش ۱۲۲ هزار تنی در سال ۲۰۲۳ میلادی باشد.

علت این امر، ایجاد ظرفیت های جدید تولید در اندونزی عنوان شده است که با رشد ۲۰ درصدی، تولید نیکل جهان را به ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تن در سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش خواهد داد. این در حالی است که طی سال ۲۰۲۳ میلادی نیز میزان تولید این فلز با رشد ۸ درصدی به ۳ میلیون و ۴۱۰ هزار تن خواهد رسید. همچنین پیش بینی می شود قیمت نیکل در بورس لندن با افت ۲۰ درصدی به ۲۰ هزار دلار در هرتن کاهش یابد.

همچنین انتظار می رود بازاهای جهانی طی سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد مازاد عرضه ۳۰ هزار تنی لیتیوم نیز باشند.

علاوه بر این در سال ۲۰۲۲ میلادی میزان عرضه کبالت در بازارهای جهانی شاهد مازاد ۸ هزار تنی خواهد بود. این در حالی است که بازارهای جهانی سال گذشته میلادی را نیز با مازاد عرضه ۲هزار تنی کبالت پشت سر گذاشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها