• ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
  • کد خبر: 79001
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۶ درصد افزایش به ۱۷۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر ،تنها سه هفته تا تصمیم آینده فدرال‌رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره مانده‌است. به‌نظر می‌رسد این طولانی‌ترین سه هفته برای سرمایه‌گذاران طلا باشد که اخیراً هیچ خبر خوشی در مورد این فلز گران‌بها نشنیده‌اند.

اما خبر اطلاعات اقتصادی آمریکا درمورد بازار کار در این کشور باعث افزایش نسبی قیمت طلا در روز جمعه شد. وزارت کار آمریکا اعلام کرده علی‌رغم این‌که تعداد مشاغل ایجاد شده در ماه اوت بالاتر از پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بوده، اما نرخ بیکاری هم در این ماه فراتر از حد انتظار بوده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۸۶ درصد افزایش به ۱۷۱۲ دلار ۱۹ سنت رسید.

کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا از احتمال افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره فدرال‌رزرو در اجلاس ۲۱ سپتامبر جهت مهار تورم خبر داده است. طبق گزارش این کمیته، تورم در آمریکا در ماه ژوئن به ۹.۱ درصد رسیده بود و در ژوئیه تا ۸.۵ درصد پایین آمد، اما همچنان در بالاترین سطح طی چهل‌ساله گذشته قرار دارد.

هدف تورم فدرال‌رزرو آمریکا تنها ۲ درصد در سال است، بنابراین این بانک تمام اقدامات لازم را برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهد. افزایش نرخ بهره کاملاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری آن را افزایش می‌دهد. برخی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا طلا را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم خریداری می‌کنند.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات بازار کار آمریکا در ماه اوت باعث شد طلا نفس راحتی بکشد و از مرز ۱۷۰۰ دلار بالاتر بیاید. اما تصمیم فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره بازهم بر قیمت طلا فشار می‌آورد.

قیمت نقره امروز با ۱.۲۲ درصد افزایش به ۱۷ دلار و ۸۸ سنت رسید و پلاتین با ۱ درصد افزایش ۸۳۹ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها