• ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
  • کد خبر: 79130
طلا

در نظرسنجی هفته گذشته سرمایه گذاران پیش بینی کردند که طی روز های آینده قیمت طلا کاهش خواهد یافت. احساسات در میان تحلیلگران نیز ضعیف بود و پیش بینی ها حاکی از افت بیشتر قیمت طلا است.

به گزارش کالاخبر، بازار طلا در حال حاضر در موقعیتی نامطمئن قرار گرفته و احتمال افت به زیر ۱۷۰۰ دلار وجود دارد. تحلیلگران بر این باورند که دلار آمریکا بیش از حد رشد کرده است در نتیجه طلا شانس صعود دارد اما با این حال احساسات میان سرمایه گذاران بسیار ضعیف است.

دلار آمریکا هفته گذشته صعود بسیار شدیدی را نشان داده و ارزش شاخص آن به بالاترین سطح ۲۰ سال گذشته خود در عدد ۱۰۹ واحد رسید. سرمایه گذاران تمایل دارند بیش از هر چیزی از دلار نگهداری کنند چرا که در حال حاضر امن ترین جریان مالی در بازار های مختلف به شمار می رود.

تحلیلگران بر این باورند که افزایش بیش از حد شاخص دلار می تواند باعث فروش اندک آن شده و در نتیجه طلا می تواند حمایت ۱۷۰۰ دلاری خود را در کوتاه مدت حفظ کند اما آینده میان مدت و بلند مدت آن کاملا تیره و تاریک به نظر می رسد.

به گفته تحلیلگران تا زمانی که هیچ عامل بیرونی قدرت دلار آمریکا را کاهش ندهد، خریداران طلا در حاشیه خواهد ماند. هفته آینده سطح ۱۷۰۰ دلار به چالش کشیده خواهد شد و تحلیلگران در انتظارند که ببینند آیا این سطح حفظ خواهد شد یا قیمت طلا به زیر این عدد سقوط خواهد کرد.

این هفته، در مجموع ۱۷ تحلیلگر بازار در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کردند. هفت تحلیلگر یا ۴۱ درصد گفتند که در هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستند. شش تحلیلگر یا ۳۵ درصد، گفتند که طلا نزولی خواهد بود. چهار تحلیلگر یا ۲۴ درصد نیز گفتند که در مورد فلز گرانبها بی طرف هستند.

۸۹۸ رای نیز از طرف سرمایه گذاران به صندوق انداخته شد. در مجموع ۳۳۷ رای دهنده یا ۳۸ درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. ۴۱۲ نفر یا ۴۶ درصد پیش بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد و ۱۴۹ رای دهنده باقیمانده یا ۱۷ درصد نسبت به طلا بی طرف بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها