مس

تولید کنسانتره مس جهان طی ۷ ماهه ۲۰۲۲ میلادی به بیش از ۱۲.۴ میلیون تن رسید. قیمت جهانی مس نیز در ماه اخیر بین ۷۴۰۰ تا ۸ هزار دلار در تن دارای نوسان بوده و در نهایت، حدود ۷۲۹۰ دلار در تن را طی امروز ثبت کرد.

به گزارش کالاخبر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۱۲ میلیون و ۴۷۳ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۲ میلیون و ۱۱۳ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۳ درصدی تولید است.

از این میزان، ۶ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۲ میلیون و ۶۶۴ هزار تن «آسیا»، یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۴۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۱۰۰ تن «اروپا» و ۵۴۱ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۵ میلیون و ۷۶۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۵ میلیون و ۱۰ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

فعالان مس جهانی طی ۷ ماهه ۲۰۲۲، حدود ۱۴ میلیون و ۷۹۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۴ میلیون و ۳۷۷ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۲.۹ درصدی است.

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۷ ماهه ۲۰۲۲ میلادی، ۱۷ میلیون و ۸۸۹ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۷ میلیون و ۴۸۵ هزار تن)، حدود ۲.۳ درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس در نوسانبنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه اخیر میلادی (ژوئیه) نسبت به ماه قبل میلادی، رقم ۸ هزار دلار در تن را تجربه کرد اما در نهایت به رقم حدود ۷۲۹۰ دلار در تن (۴ مهر ۱۴۰۱) رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها