• ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
  • کد خبر: 55338
مس

میزان تولید و ظرفیت صنایع بالادستی مس جهان (معادن و کارخانه های تصفیه) در ۲ ماه نخست ۲۰۲۱ افزایش یافت. در مدت مذکور قیمت جهانی مس نیز از ۱۰ هزار و ۲۰۰ دلار عبور کرده بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان طی ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۳ میلیون و ۳۴۹ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳ میلیون و ۲۳۶ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۳.۵ درصدی تولید است.

از این میزان، یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۷۰۱ هزار و ۹۰۰ تن «آسیا»، ۳۹۹ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، ۳۱۶ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۱۵۹ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۴ میلیون و ۱۳۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۳ میلیون و ۹۶۶ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴ درصدی است.

افزایش حدود ۳ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهان طی ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۲۱، حدود ۳ میلیون و ۹۸۳ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳ میلیون و ۸۷۱ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش حدود ۳ درصدی است.

افزایش حدود ۲ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۲ ماه نخست ۲۰۲۱ میلادی، ۴ میلیون و ۸۸۴ هزار تن بود. که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۴ میلیون و ۷۸۶ هزار تن)، حدود ۲ درصد افزایش یافت.

عبور قیمت جهانی مس از ۱۰ هزار دلار

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به بیش از ۱۰ هزار و ۲۶۰ دلار در تن صعود کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها