• ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴
  • کد خبر: 73885
مس

ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی در نخستین ماه ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافت. طی این مدت ظرفیت معادن مس، بیشترین افزایش را تجربه کرد.

به گزارش  کالاخبر به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان در ماه ژانویه ۲۰۲۲ میلادی، یک میلیون و ۸۱۲ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، یک میلیون و ۷۳۴ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۴.۵ درصدی تولید است.

از این میزان، ۹۱۵ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳۹۲ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، ۲۶۳ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، ۱۶۸ هزار و ۳۰۰ تن «اروپا» و ۷۲ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲ میلیون و ۱۶۲ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

افزایش ۲ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی طی ماه ژانویه ۲۰۲۲، حدود ۲ میلیون و ۱۴۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۲ درصدی است.

افزایش ۱.۶ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی نخستین ماه ۲۰۲۲ میلادی، ۲ میلیون و ۵۸۹ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی (۲ میلیون و ۵۴۷ هزار تن)، حدود ۱.۶ درصد افزایش یافت.

کاهش حدود ۴۴۵ دلاری قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس با کاهش حدود ۴۴۵ دلار نسبت به ماه گذشته میلادی، از حدود ۱۰ هزار و ۳۳۰ دلار در تن به حدود ۹۸۸۵ دلار در تن طی ماه جاری رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها