• ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 79997
نفت

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در پی افزایش نشانه‌های کندی اقتصاد جهانی، قیمت نفت مورد پیش‌بینی خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد اما اعلام کرد نفت به دلیل محدودیت عرضه احتمالا از سطوح فعلی صعود می‌کند.

به گزارش کالاخبر دامین کوروالین و کالوم بروس، تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند: دلار قوی و انتظارات برای کاهش تقاضا، موانع قدرتمندی برای صعود قیمت نفت تا پایان امسال خواهند بود. خوش بینی مربوط به محدودیت عرضه که ناشی از عدم سرمایه گذاری، ظرفیت مازاد تولید و ذخایر اندک است و بالاتر رفتن قیمت‌ها را ایجاب می کند، قویتر شده است.

این بانک وال استریت پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه چهارم امسال به ۱۰۰ دلار می‌رسد که بالاتر از قیمت فعلی حدود ۸۵ دلار خواهد بود اما پایین‌تر از پیش بینی قبلی ۱۲۵ دلار است. میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۳ احتمالا به ۱۰۸ دلار می‌رسد در حالی که پیش بینی قبلی، ۱۲۵ دلار بود.

قیمت‌های نفت مدت کوتاهی پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه، به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه صعود کردند، اما قیمت‌ها از ژوئن که بانک‌های مرکزی، مواضع موافق تحکیم سیاست پولی پیدا کردند و اجرای قرنطینه‌های کووید در چین که تقاضا برای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را فلج کرد، ۳۰ درصد نزول کرده‌اند.

تحلیلگران گلدمن اعلام کرده‌اند با این حال، به نظر می‌رسد که بازارهای نفت این طور فرض گرفته‌اند که سال آینده هیچ رشد اقتصادی واقعی خارج از چین وجود ندارد در حالی که پیش بینی اقتصاددانان و خود گلدمن ساکس، نرخ رشد یک درصدی است. تنها یک فرود سخت اقتصادی، قیمتهای پایین‌تر پایدار را توجیه می‌کند.

این بانک سرمایه‌گذاری پیش بینی کرد چین، استراتژی کووید صفر را تا اواسط سال ۲۰۲۳ حفظ خواهد کرد.

گلدمن ساکس توصیه کرد سرمایه‌گذاران قراردادهای نفت برنت که در دسامبر سال ۲۰۲۴ اعتبارشان به پایان می‌رسد و حدود ۷۱ دلار در هر بشکه معامله می‌شوند را خریداری کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این بانک آمریکایی پیش بینی کرد تولیدکنندگان اوپک پلاس احتمالا به تولید نفت در سطح فعلی تا پایان سال ادامه دهند. با این حال، گلدمن ساکس خاطرنشان کرد اقدام این گروه در کاهش قابل توجه تولید، به بهبود قیمت‌ها کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها