نفت

چین بیش از ۳۵ هزار نفر از شهروندانش در شمال این کشور را تا روز دوشنبه به منظور مهار موج جدید شیوع کرونا در قرنطینه قرار داد.این تحولی است که بازار نفت تاکنون نادیده گرفته و خوش بینی بر فضای عمومی حاکم بوده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ مقامات چین برای مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا در ایجین واقع در منطقه مغولستان داخلی، از ساکنان خواستند روز دوشنبه در خانه بمانند. بلومبرگ روز دوشنبه به نقل از یک مقام سلامت نوشته بود: چین انتظار دارد موارد جدید ابتلا در روزهای آینده افزایش پیدا کند.

چین معمولا برای قرنطینه شهرهای کوچک و بزرگ در صورت رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ خیلی سریع دست به کار می شود. این بار هم سوالاتی درباره احتمال گسترش قرنطینه جدید به استانها و مناطق بیشتر به حدی که باعث کندی تقاضای چین برای سوخت و رشد اقتصادی شود، وجود دارد.

بازار نفت تا روز دوشنبه تا حدودی زیادی اخبار مربوط به چین را نادیده گرفت و به کاهش سطح ذخایر نفت جهان و بهبود تقاضا برای سوخت متمرکز شد. قیمت نفت برنت با ۴۶ سنت افزایش، در ۸۵ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا سطح ۸۶ دلار و ۷۰ سنت پیشروی کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از این که به ۸۵ دلار و ۴۱ سنت صعود کرد، بدون تغییر ماند و در ۸۳ دلار و ۷۶ سنت ایستاد. هر دو شاخص از ابتدای سپتامبر حدود ۲۰ درصد صعود کرده اند. نفت آمریکا به مدت ۹ هفته متوالی و نفت برنت به مدت هفت هفته رشد هفتگی داشته اند.

شعله ور شدن پاندمی کووید ۱۹ در تابستان باعث شده بود چین قرنطینه های بیشتری وضع کند و قیمتهای نفت به مدت چند هفته عقب نشینی کرد. گلدمن ساکس در آن زمان برآورد کرده بود تقاضای چین برای نفت ممکن است به میزان یک میلیون بشکه در روز به مدت دو ماه بیش از پیش بینی قبلی کمتر شود.

وارن پاترسون، استراتژیست شرکت ING و ونیو یائو اظهار کردند: در حال حاضر به نظر نمی رسد بازار نگران شیوع کووید ۱۹ در شماری از استانهای چین باشد. با این حال چین به دفعات ثابت کرده که قادر است موجهای شیوع را به سرعت تحت کنترل دربیاورد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت واندا اینسایتس در یادداشتی نوشت: اخبار نگران کننده ای از موج جدید شیوع ویروس کرونا در چین طی روزهای پایان هفته گذشته منتشر شد اما بر هجوم سرمایه گذاران برای خرید در بازار معاملات نفت تاثیری نداشت.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس روز دوشنبه پیش بینی کرد بهبود قوی تقاضای جهانی می‌تواند قیمت نفت برنت در پایان امسال را به رقمی بالاتر از ۹۰ دلار که این بانک پیش بینی کرده بود، برساند. گلدمن ساکس درباره چین گفت: با وجود خاموشی‌های اخیر و تاثیر آن بر فعالیت صنعتی در این کشور، تقاضا برای نفت با سوئیچ تولیدکنندگان نیرو از گاز به دیزل و افزایش تولید زغال سنگ، تقویت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها