بازار سرمایه

از هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری خبر می رسد که ظرف همین چند روز آینده حمایت این هلدینگ ها از سهام زیر مجموعه شان به طور جدی آغاز می شود که یکی از مسیرهای اصلی این حمایت، انتشار اوراق اختیار فروش تبعی به معنای تضمین سود برای سهامداران است تا هلدینگ ها نشان دهند به ارزندگی سهام خود اطمینان دارند. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند انتشار اوراق تبعی در شرایط فعلی بازار سرمایه می‌تواند تا حد زیادی به رونق معاملات و بهتر شدن شرایط بازار سهام کمک کند و این اطمینان را در مورد ارزندگی سهام به سهامداران بدهد.

به گزارش کالاخبر و به نقل از ایرنا، از هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خبر می‌رسد که ظرف همین چند روز آینده حمایت این هلدینگ‌ها از سهام زیرمجموعه خودشان به طور جدی آغاز می‌شود که یکی از مسیرهای اصلی این حمایت، انتشار اوراق اختیار فروش تبعی به معنای تضمین سود برای سهامداران است تا هلدینگ‌ها نشان دهند به ارزندگی سهام خود اطمینان دارند.

هلدینگ های سرمایه گذاری برای حمایت از بازار سهام آستین بالا زدند

وضعیت سهام بسیاری از شرکت‌ها در شرایط ارزندگی قرار دارد

در همین زمینه جواد عشقی نژاد، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: امروز با توجه به شرایط بازار سهام، این بازار به حمایت نیاز ندارد، بلکه به واقعیت نیاز دارد تا در مسیر اصلی خود قرار گیرد.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که وضعیت سهام بسیاری از شرکت‌ها و پیش‌بینی‌ها از آینده در شرایط ارزندگی مطلوبی قرار دارد و در این صورت، قطعاً هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری نسبت به حمایت ویژه از سهام خود اقدام خواهند کرد.

پیام اعتمادآفرین به سهامداران با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی

عشقی نژاد افزود: نیاز امروز بازار سهام، آرامش و پیش‌بینی پذیری است که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در این موضوع اثر گذار است. به عبارت ساده‌تر، اوراق اختیار فروش تبعی، حاوی پیامی اعتمادآفرین به سهامداران است؛ به این صورت که ناشر معتقد است دارایی پایه، ارزنده بوده و حتی باوجود ریسک سیستماتیک بازار، حاضر است یک کف قیمتی برای بازدهی سهم طی یک دوره مشخص را تضمین کند.

به گفته این فعال بازار سرمایه، یک زمان ناشر از سهام خود برای آنکه کاهش بیشتری نیابد حمایت می‌کند، اما امروز شرایط بسیاری سهام ایده‌آل است و باید بدانیم که قطعاً اوضاع فعلی بلندمدت نیست و شرایط متفاوت خواهد بود. از این رو حمایت هلدینگ‌ها از سهام زیرمجموعه خود و انتشار اوراق تبعی امری منطقی و جذاب برای ثبات بخشی به بازار است.

هلدینگ های سرمایه گذاری برای حمایت از بازار سهام آستین بالا زدند

نقش انتشار اوراق تبعی در رونق معاملات بازار سهام

همچنین در ادامه مصطفی امید قائمی، کارشناس ارشد بازار سرمایه به ایرنا گفت: انتشار اوراق تبعی در شرایط فعلی بازار سرمایه می‌تواند تا حد زیادی به رونق معاملات و بهتر شدن شرایط بازار کمک کند و اطمینان را به بازار سرمایه برگرداند.

وی در خصوص برنامه هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برای حمایت از بازار سرمایه با انتشار اوراق تبعی گفت: با توجه به شرایط بازار سرمایه اکنون فرصت خوبی است که هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شوند و سهام خریداری کنند. برای همین منظور می‌توانند برای تامین منابع خود از انتشار اوراق تبعی استفاده کنند، زیرا اوراق تبعی در قیمت‌های خوبی منتشر می‌شود و فرصت خوبی برای کسانی است که بخواهند این اوراق را بفروشند و تامین مالی کنند و وارد بازار شوند.

امید قائمی با بیان اینکه اوراق تبعی راهکاری است که برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری افراد مختلف در شرایط ریزشی بازار سهام و توسط سهامدار عمده شرکت‌ها منتشر می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌ها با توجه به پتانسیل سهم می‌توانند دست به انتشار این اوراق بزنند و به خریداران تضمین دهند که در صورت عدم فروش سهام در تاریخ اعمال، قیمت سهم از قیمت اعمال کمتر نباشد؛ در غیر این صورت شرکت، سهام فردی که اوراق تبعی را خریداری کرده است به قیمت اعمال از وی خریداری کرده و بدین صورت ضرر فرد را جبران می‌کند.

انتشار اوراق فروش تبعی می‌تواند به رونق بورس کمک کند

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، این رویه کمک می‌کند به اینکه هم تقاضای فروش کم شود و هم منابع در دست فروشندگان سهم به سمت شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ که ناشر اوراق تبعی هستند بیاید که شرکت‌ها از محل این منابع برخوردار شده و از فرصت‌های بازار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه انتشار این اوراق می‌تواند تا حد زیادی به رونق بازار و بهتر شدن شرایط بازار سرمایه کمک کند و اطمینان را به بازار سرمایه برگرداند و موثر باشد، تاکید کرد: انتشار اوراق تبعی روی سهم‌هایی که قیمتشان برای خرید مناسب است و سهامداران عمده از بازدهی آنها اطمینان دارد، می‌تواند موثر باشد و اعتماد را به بازار سرمایه برگرداند و موجب افزایش حجم معاملات شده و از خروج حقیقی‌ها از بازار جلوگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها