قاسم محسنی

عضو اسبق شورای عالی بورس می گوید که بیمه سبد سهامداران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با توجه به شرایط ارزندگی بسیاری از سهام چشم انداز روشن بازار در آینده می تواند موجب ترغیب طرف تقاضای خرید سهام در بازار شود. به گفته قاسم محسنی، با این تصمیم جدید، سهامداران قادر خواهند بود یک گزینه و آپشن را برای خود در نظر بگیرند و سود یکساله حداقل ۲۰ درصدی را  از امروز برای خود تضمین کنند، لذا افراد می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که از طریق این آپشن یعنی بیمه سبد سهام، کسب سود می‌کنند و امکان سودهای به مراتب بالاتر نیز در روند طبیعی بازار وجود دارد.

قاسم محسنی گفت: بیمه سبد سهامداران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با توجه به شرایط ارزندگی بسیاری از سهام و چشم انداز روشن بازار در آینده می‌تواند موجب ترغیب طرف تقاضای خرید سهام در بازار شود.

به گفته وی، یکی از بندهای مهم حمایت فوری از بازار سهام، بیمه شدن اصل و سود سهام حاضر در پورتفوی اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر است که این حجم حدود ۹۶ درصد از تعداد کدهای حقیقی فعال حاضر در بازار را تشکیل می‌دهد؛ سررسید اعمال این اوراق یک ساله بوده و مبلغ تعهد خرید ۲۰ درصد بالاتر از ارزش ترکیب سبد افراد است.

عضو اسبق شورای عالی بورس در این باره گفت: انتشار اوراق تبعی و بیمه سبد سهام اگر خوب برای سهامداران تشریح شود، می‌تواند عده زیادی را برای خرید سهام ترغیب کند.

محسنی افزود: واقعیت آن است که شمار زیادی از شرکت‌ها و تحلیلگران معتقدند که بهای قیمت سهام بسیاری از بنگاه‌ها در کف قرار دارد و پس از ریزش‌های طولانی مدت، دیر یا زود و در آینده شاهد تغییر شرایط و روند صعودی خواهیم بود؛ از این رو اطمینان به بهبود شرایط باعث انتشار اوراق تبعی از سوی ناشران می‌شود.

به گفته عضو اسبق شورای عالی بورس، با این تصمیم جدید، سهامداران قادر خواهند بود یک گزینه و آپشن را برای خود در نظر بگیرند و سود یکساله حداقل ۲۰ درصدی را از امروز برای خود تضمین کنند، لذا افراد می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که از طریق این آپشن یعنی بیمه سبد سهام، کسب سود می‌کنند و امکان سودهای به مراتب بالاتر نیز در روند طبیعی بازار وجود دارد.

وی در مورد بازگشت اعتماد سهامداران از طریق بیمه سبد سهام، تصریح کرد: اولویت مهم حجم اوراق منتشر شده و تعهد شده است، به عبارت بهتر باید دید با توجه به اندازه بازار، حجم این اوراق قابل توجه است یا خیر؛ در صورتی که حجم اوراق زیاد باشد و حتی با استقبال نسبی سهامداران مواجه شود می توان انتظار بهبود شرایط کلی بازار را متصور بود.

محسنی در پایان به شرایط اجتماعی و سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: امروز برخی مسایل اجتماعی و سیاسی در کشور وجود دارد که این موارد قطعا مدنظر سهامداران هم است. لذا یکی از مواردی که می‌تواند به سهامدار اطمینان دهد و برخی ریسک ها را پوشش دهد، اوراق تبعی است که سیاست گذاران باید با دقت رفتار سهامداران را در قبال این اوراق با سود تضمین شده رصد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها