زغال سنگ

به نظر می‌رسد که تنش‌های ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین که باعث افزایش شدید قیمت‌های جهانی زغال‌سنگ حرارتی در سال جاری شد، تأثیری جزئی بر حجم تجارت آن در آسیا داشته است. این موضوع به این دلیل است که زغال سنگ هنوز برای تولید برق در این منطقه کاملا ضروری است.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، در طول دوره ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲ مجموع واردات زغال سنگ حرارتی به کشورهای اصلی آسیا از جمله چین، هند، پاکستان، ژاپن و کره جنوبی تنها با ۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۳۰۱ میلیون تن رسید.

حتی دادوستد زغال سنگ روسیه در هند افزایش یافت و کره جنوبی علیرغم اینکه روابط تجاری با مسکو را تعلیق کرد اما واردات زغال سنگ را همچنان از این کشور داشت.

هند با ۱۱۵ میلیون تن در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲ بزرگترین واردکننده زغال سنگ حرارتی در آسیا باقی ماند و واردات این کشور در مقایسه با سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافت.

واردات زغال سنگ روسیه به کره جنوبی هم ۱۳ میلیون تن بوده که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است. این در حالی رخ داد که قیمت‌های بالاتر گاز، برخی از نیروگاه های برق این کشور را مجبور کرد تا علی‌رغم تصمیم دولت برای محدود کردن اتکا به واردات روسیه، زغال سنگ ارزان‌تر روسیه را خریداری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها