نیروگاه برق

استان سیچوان چین در نتیجه خشکسالی و اکنون زلزله، نه تنها محصولات زراعی را از دست می دهد بلکه با کمبود شدید انرژی نیز مواجه است. این استان حدود سه چهارم برق خود را از برق آبی تامین می کند که اکنون با خشک شدن مخازن و رودخانه های منطقه به شدت کاهش یافته است.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، در استان سیچوان چین شرایط دشواری ایجاد شده و این استان محصور در خشکی در جنوب غربی چین در میان موج گرمای شدید و شرایط خشکسالی ناشی از آن است. شرایط خشکسالی شدید با تلفات عمده محصول و کمبود آب گسترده مشخص می شود. علاوه بر این شرایط ناامیدکننده، سیچوان روز دوشنبه توسط زمین لرزه ۶.۶ ریشتری تحت تاثیر قرار گرفت که حداقل ۷۴ کشته و ۲۶ مفقود بر جای گذاشت. در حالی که سیچوان به شدت از این بحران‌ها رنج می‌برد، شرایط وخیم قرار است اثرات موجی را در سرتاسر چین و سایر نقاط جهان ارسال کند.

سطح آب سیچوان در حال حاضر به دلیل تابستان بسیار گرم به نصف مقدار طبیعی خود رسیده است.

شرکت های تویوتا موتور، مونتاژکننده اپل، گروه فناوری Foxconn، در میان فهرست شرکت‌های بزرگی هستند که مجبور شدند کارخانه‌های خود را در سیچوان و چونگ کینگ برای بیش از یک هفته تعطیل کنند. در نتیجه، درخواست‌ها از چین برای ساخت نیروگاه‌های زغال‌سنگ بیشتری در سیچوان برای تقویت امنیت انرژی بیشتر می‌شود. علاوه بر این، کمبود انرژی آبی در چین قیمت زغال ‌سنگ را در سراسر جهان بالا برده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها