• ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
  • کد خبر: 80590
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا و مشکلات عرضه، افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت ۷۴ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۲ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۸ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید.

دلار پس از اینکه دولت جدید انگلیس از اجرای اصلاحات اقتصادی عقب نشینی کرد و باعث بهبود ریسک‌پذیری شد، کاهش یافت. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب، ۰.۸۲ درصد کاهش یافت و به ۱۱۲.۱۱ واحد رسید. دلار ضعیفتر، معاملات نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند.

در بخش عرضه، انتظار می رود رشد تولید نفت شیل آمریکا به تسهیل کمبود عرضه نفت کمک کرده و باعث محدود شدن رشد قیمت‌ها شود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت در منطقه پرمیان باسین و نیومکزیکو که بزرگترین منطقه نفت شیل آمریکاست، ماه جاری حدود ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به رکورد ۵.۴۵۳ میلیون بشکه در روز می رسد.

همچنین طبق گزارش بلومبرگ، دولت آمریکا قصد دارد ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک این کشور به منظور متوازن کردن بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌های بنزین برداشت کند. کاخ‌سفید قصد دارد ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را دوباره پر کند.

عامل دیگری که از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد، انتظارات برای ادامه سیاست پولی تسهیلی چین برای کمک به اقتصاد آسیب دیده از محدودیت‌های کووید ۱۹ بود. با این حال، اقدام چین در به تاخیر انداختن انتشار شاخص‌های اقتصادی، باعث شده است دورنمای تقاضا برای سوخت در این کشور همچنان مبهم بماند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند پس از کاهش تولیدی که میان اعضای اوپک پلاس توافق شد، سرمایه‌گذاران قراردادهای خرید را در بازار معاملات آتی افزایش داده‌اند.

کشورهای عضو اوپک پلاس پس از اینکه کاخ سفید ریاض را متهم کرد بعضی از کشورهای عضو این گروه را برای حمایت از کاهش تولید نفت تحت فشار قرار داده است، حمایت خود از تصمیم اخیر را اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها