• ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
  • کد خبر: 59015
نفت

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر کمبود عرضه و انتظارات برای کاهش بیشتر ذخایر آمریکا صعود کرد اما نگرانی ها نسبت به شیوع نوع مسری تر ویروس کرونا، رشد قیمت ها را محدود کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۵ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۵ درصد کاهش بسته شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آگوست با ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۰.۶ درصد کاهش بسته شد.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت فوجیتومی گفت: خوش بینی درباره کمبود عرضه و کاهش ذخایر نفت آمریکا در معاملات روز جاری از قیمت ها پشتیبانی کرده است. با این حال نگرانی های رو به رشدی در خصوص افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان و ابهام درباره برنامه های تولید اوپک پلاس باعث شده است رشد قیمت ها محدود شود.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا برای هشتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده و ذخایر بنزین هم کاهش داشته است.

ذخایر نفت آمریکا روال کاهشی هفته های اخیر را ادامه داد و در هفته منتهی به دوم ژوییه به پایین ترین میزان از فوریه سال ۲۰۲۰ رسید.

واردات نفت چین در ژوئن نسبت به ماه مه اندکی افزایش یافت با این حال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که پالایشگاه های چینی نفت ارزان را به میزان قابل ملاحظه ای خریداری کردند، افت چشمگیری را نشان می دهد.

سرمایه گذاران گزارش ماهانه فعالیت حفاری اداره اطلاعات انرژی آمریکا را که پیش بینی کرد تولید نفت هفت منطقه بزرگ شیل در آگوست ۴۲ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۷.۹۰۷ میلیون بشکه در روز می رسد را نادیده گرفتند. تولید مناطق شیل آمریکا در جولای ۲۸ هزار بشکه در روز رشد داشت.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتیز گفت: افزایش پیش بینی شده نسبتا اندک است. ادامه محدودیت ها در خصوص حفاری شیل آمریکا، از قیمت های نفت پشتیبانی خواهد کرد. بازارهای سهام که در بحبوحه امید به احیای اقتصادی قدرتمند صعودی هستند، ریسک پذیری در بازارهای نفت را تقویت کرده اند.

بازارهای سهام آسیا رکوردزنی شب گذشته وال استریت را دنبال کرده و اوایل معاملات روز سه شنبه صعود کردند. با این حال گزارش ها از اقصی نقاط دنیا که از ادامه افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ حکایت دارد، بعضی از سرمایه گذاران را محتاط نگه داشته است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد کرونای دلتا در حال تبدیل شدن به گونه غالب است و بسیاری از کشورها هنوز دوز کافی واکسن برای تضمین سلامت کارکنان بهداشت خود دریافت نکرده اند.

در این بین، منابع آگاه اظهار کردند اوپک پلاس هنوز پیشرفتی برای رفع اختلافات عربستان سعودی و امارات متحده عربی که مانع تصویب توافق جدید افزایش تولید شده، نداشته و این امر احتمال برگزاری دیدار در هفته جاری را ضعیف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، کرملین روز دوشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی در مکالمه تلفنی روز جمعه درباره اوپک پلاس یا قیمتهای نفت گفت و گو نکردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها