• ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
  • کد خبر: 80663
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۱۲ سنت معادل ۱.۲۱ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، امید به بهبود تقاضا در چین و پایین آمدن ارزش دلار بر نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا و تاثیر افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بر مصرف سوخت، غلبه کرده و باعث افزایش قیمت نفت شده‌است.

پاتریک هارکر، رییس فدرال رزرو فیلادلفیا در روز پنجشنبه طی اظهاراتی که بر قیمت نفت تاثیر گذاشت گفت بانک مرکزی آمریکا تلاش می‌کند اقتصاد را کند کرده و به روند افزایش نرخ بهره در کوتاه‌مدت ادامه دهد تا تورم مهار شود.

اما از طرف دیگر، نزدیک شدن به اجرای تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه و همچنین تصمیم اخیر ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید از قیمت نفت حمایت کرده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۱۲ سنت معادل ۱.۲۱ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۴ درصد افزایش ۸۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت خام برنت ۲ درصد طی یک هفته گذشته افزایش‌یافته و نفت آمریکا ۰.۷ درصد کاهش‌یافته است.

نوسان ارزش دلار هم که معمولاً رابطه عکس با قیمت نفت دارد، بازار را متلاطم کرده‌است.

خبر مخالفت برخی مقامات فدرال‌رزرو آمریکا با افزایش بیشتر نرخ بهره جهت مهار تورم باعث کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای بزرگ دنیا شده‌است. البته تمام مقامات آمریکا موافق افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر هستند.

وزیر انرژی عربستان با اشاره به کاهش تولید اوپک پلاس که مورد انتقاد آمریکا قرار گرفته‌، گفت این گروه کار درستی را برای اطمینان از ثبات بازارهای نفت انجام می‌دهد.

خبر کاهش زمان قرنطینه افرادی که وارد چین می‌شوند از ۱۰ روز به ۷ روز باعث افزایش قیمت نفت در روز پنجشنبه شد. سیاست کرونای صفر چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا به‌شدت بر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری این کشور تاثیر گذاشته و تقاضا برای سوخت را پایین آورده‌است.

دراین‌بین، تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند در هفته منتهی به ۲۱ اکتبر تا ۷۷۱ حلقه افزایش‌یافته است. تعداد چاه‌های نفت آمریکا به ۶۱۲ رسیده که بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. تعداد چاه‌های گاز این کشور تغییری نکرده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها