• ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
  • کد خبر: 80900
طلا

قیمت طلا روز جمعه در حالی افزایش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا برای نشانه‌هایی از کاهش احتمالی سیاست‌های پولی انقباضی آن بودند.

به گزارش کالاخبر، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۵۹ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۶۶۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و در هفته ۰.۴ درصد افزایش یافت. قیمت طلای آمریکا با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۶۶۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندکس می‌گوید: کاهش ارزش دلار و بازدهی پایین‌تر مطمئناً به طلا کمک کرده است تا از پایین‌ترین سطح خود خارج شود اما این دلیلی برای افزایش بیش از حد طلا نیست.

در حالی که فدرال رزرو احتمالاً در نشست هفته آینده خود ۷۵ واحد دیگر افزایش نرخ بهره را اعلام خواهد کرد، معامله‌گران انتظار دارند در دسامبر نیم واحد افزایش نرخ بهره را تجربه کنند.

طلا در سال ۲۰۲۳ در سال بهتری خواهد بود زیرا طلا می‌تواند جایگاه امن خود را بدست آورد. بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد در ثانیه افزایش داد اما گفت که پیشرفت قابل توجهی در تلاش برای مبارزه با تورم فزاینده از قبل حاصل شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹.۵۶ دلار رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۶۳.۲۱ دلار رسید و در هفته ۳.۵ درصد افزایش یافت. پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۹۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید اما افت هفتگی بیش از سه درصد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها