کامودیتی

صنعت معدن امسال از زمان تهاجم روسیه به اوکراین تحت تاثیر تورم ناشی از تقاضا قرار گرفته و فشار زیادی را تحمل می کند. به عقیده شرکت های بزرگ معدنکاری جهان فشارهای تورمی در سال آینده به عنوان یک چالش باقی خواهد ماند.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، شرکت معدنی بی اچ پی که بزرگترین شرکت معدنی جهان از نظر ارزش بازار است اظهار داشت که فشارهای تورمی در سال آینده یک چالش باقی خواهد ماند، اما چین همچنان منبع ثبات تقاضای کامودیتی ها خواهد بود.

انتظار می رود که اثر فشارهای تورمی با تاخیر تا سال ۲۰۲۳ به عنوان یک چالش پایدار باقی بماند. در سطح جهانی، چشم انداز اقتصاد کلان در کوتاه مدت بسیار نامشخص و شکننده است. شرکت‌های معدنی هشدار داده‌اند که تورم بالا می‌تواند به تقاضای کوتاه‌مدت و برنامه‌های توسعه ای ضربه بزند، اگرچه در اوایل سال جاری افزایش سرسام‌آور قیمت‌ سنگ آهن و سایر مواد اولیه باعث افزایش سوددهی آن ها شد.

قیمت سنگ آهن از آن زمان به دلیل چشم انداز تیره بازار چین، بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان، کاهش یافته است.

به نظر تحلیلگران بی اچ پی، مطمئنا اروپا رکود اقتصادی را تجربه خواهد کرد و اقتصاد ایالات متحده آمریکا نیز کند خواهد شد. اما تقاضای چین برای کامودیتی ها با اعمال اقدامات محرک دولت باز خواهد گشت.

چین منبع ثبات تقاضای کامودیتی ها در ۱۲ ماه آینده خواهد بود، زیرا سیاست های محرک به تدریج اعمال می شود. در حالی که محرک ها باعث رشد زیرساخت ها و صنعت خودرو شده است، انتظار می رود که بهبود در بخش مسکن کمی بیشتر زمان ببرد. سیاست کووید صفر در چین همچنان یک چالش است که عدم اطمینان بیشتری ایجاد می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها