• ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 81122
گاز مایع

بزرگترین واردکننده گاز آلمان یعنی شرکت یونیپر از زیان خالص ۴۰ میلیارد یورویی (۳۹ میلیارد دلار) تا ماه سپتامبر خبر داد و دلیل اصلی آن را کاهش واردات گاز از روسیه عنوان کرد.

به گزارش کالاخبر به نقل از تسنیم، این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی در وب‌سایت خود نوشت: کاهش تحویل گاز روسیه تأثیر نامطلوب قابل توجهی بر نتایج یونیپر در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ داشته است...

یونیپر افزود: زیان خالص بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در حدود ۴۰ میلیارد یورو برآورد می‌شود که شامل تقریباً ۱۰ میلیارد یورو از هزینه های انجام شده برای حجم (گاز وارداتی برای) ‌جایگزینی و تقریباً ۳۱ میلیارد یورو از ضررهای پیش بینی شده آتی ناشی از اثرات ارزش‌گذاری روی مشتقات و ذخیره‌سازی‌های مربوط به کاهش گاز روسیه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ می‌شود.

یونیپر همچنین اعلام کرد که عرضه گاز روسیه به این شرکت در سه ماهه سوم به طور کامل متوقف شد و این شرکت مجبور شد گاز را در بازار نقدی با قیمت های بسیار بالاتر خریداری کند.

تینا تووملا، مدیر مالی این شرکت در بیانیه‌ای در مورد این گزارش، گفت: یونیپر مدتی است که گاز را با قیمت های بسیار بالاتر تهیه می کند و همانطور که مشخص است، ضررهای قابل توجهی را به ثبت رسانده است، زیرا بار هزینه های جایگزینی برای تهیه گاز جدید به مصرف کنندگان منتقل نمی‌شود.

یونیپر یکی از شرکت های انرژی اتحادیه اروپا است که بیشترین آسیب را از کاهش عرضه انرژی از روسیه متحمل شده است. قرار است تا پایان سال جاری میلادی یک بسته کمکی ۳۰ میلیارد یورویی از دولت آلمان دریافت کند که منجر به ملی شدن این غول انرژی خواهد شد.

گزارش ها حاکی است که برلین نگران است اگر این شرکت نتواند سرپا بماند، می تواند تأثیر دومینویی بر بخش انرژی آلمان داشته باشد.

به گزارش رویترز، زیان خالص گزارش شده یونیپر یکی از بزرگترین زیان‌ها در تاریخ شرکت‌های آلمان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها