اوپک

دبیرکل اوپک در یک کنفرانس انرژی در آفریقای جنوبی اعلام کرد تصمیم گروه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، با توافق جمعی و برای جلوگیری از بحران و مهار نوسان بازار، گرفته شد.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، هیثم الغیص در کنفرانس هفته انرژی آفریقا اظهار کرد: مسئولان هیات‌های نمایندگی اوپک پلاس و من، می‌خواهم بر واژه به اتفاق آرا تاکید کنم، تصمیم گرفتیم رویکرد پیش‌نگرانه و پیشگیرانه در تلاشهای خود برای تقویت ثبات پایدار در بازارهای جهانی داشته باشیم. وی در ادامه افزود: با موانع اقتصادکلان که برای ماه‌های آینده پیش بینی می شود و احتمال جدی وقوع رکود اقتصاد جهانی که می‌توان گفت هم اکنون در بعضی از نقاط جهان اتفاق افتاده است، درباره ضرورت این که هم اکنون اقدام شود و از وقوع بحران بعد جلوگیری شود، این توافق میان وزیران وجود داشت.

پس از این که کاخ سفید، عربستان سعودی را متهم کرد بعضی از کشورهای عضو اوپک را مجبور کرده است به کاهش تولید رای دهند، اعضای این گروه واکنش نشان داده و بر حمایت از این تصمیم تاکید کردند. کشورهای اوپک پلاس شامل اعضای اوپک و متحدانشان نظیر روسیه هستند.

دبیرکل اوپک در این کنفرانس گفت: ذخایر نفت و گاز طبیعی با افزایش چشمگیر تقاضا در دهه‌های آینده، همچنان پرتقاضا خواهند ماند. وی در ادامه افزود: اوپک پیش بینی می‌کند که تقاضای جهانی برای انرژی از معادل ۲۸۶ میلیون بشکه نفت در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۳ درصد رشد کرده و تا سال ۲۰۴۵ به معادل ۳۵۱ میلیون بشکه نفت می‌رسد و نفت بزرگترین سهم را در سبد انرژی خواهد داشت. اگر سرمایه‌گذاری در نفت محقق نشود، ممکن است کمبود عرضه جدی وجود داشته باشد که به نوسان شدیدتر منتهی می‌شود.

در این بین، کشورهای عضو اوپک پلاس همچنان به حمایت از مواضع خود ادامه می دهند.

مالزی: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید برای پرداختن به ابهامات بازار بود

مالزی به کشورهای دیگر اوپک پلاس پیوست که از تصمیم این گروه برای کاهش هدف تولید نفت حمایت کردند. مصطفی محمد، وزیر اقتصاد مالزی، در بیانیه‌ای اعلام کرد کشورهای اوپک پلاس در رسیدگی به ابهامات در وضعیت عرضه و تقاضای جهانی نفت، به صورت گروهی عواملی را در نظر گرفتند که شامل عوامل بازار بود. از نقطه نظر تداوم ابهامات، مالزی به همکاری نزدیک با اوپک پلاس ادامه می دهد تا ثبات بازار نفت جهانی را تضمین کند.

تاکید عراق به حمایت از اوپک پلاس و عربستان سعودی

وزارت خارجه عراق اعلام کرد این کشور هیچ گونه تهدید یا سیاست فشار را نمی پذیرد و بر حمایت از اوپک پلاس و عربستان سعودی در تصمیم برای کاهش تولید نفت، تاکید کرد.

در این بیانیه که توسط خبرگزاری دولتی عراق منتشر شد، وزارت خارجه عراق خواستار حل هر گونه عدم توافق مربوط به این موضوع از طریق راه‌های طبیعی و در چارچوب یک دیالوگ مستقیم و متوازن شد.

کویت: تصمیم اوپک پلاس به اتفاق آرا و بر مبنای مطالعات اقتصادی بود

خبرگزاری دولتی کویت به نقل از وزارت خارجه کویت گزارش کرد تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، به صورت گروهی گرفته شد و بر مبنای بررسیهای اقتصادی بازارهای نفت بین المللی بود.

سودان: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید گروهی بود

وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز، به اتفاق آرا گرفته شد و این کشور از موضع عربستان سعودی مبنی بر این که تصمیمات اوپک پلاس کاملا اقتصادی هستند، پشتیبانی می کند. این تصمیم برای مبنای واقعیتهای عرضه و تقاضا بوده و هدف آن تضمین ثبات بازارهای انرژی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها