کارگاه

بورس کالای ایران که از روز ۲۱ آبان اقدام به راه اندازی معاملات قراردادهای اختیار معامله مبتنی بر قرارداد آتی می‌کند، از ابتدای ماه جاری برگزاری دوره های آموزشی این ابزار جدید را در دستور کار قرار داده و آمار شرکت کنندگان بیانگر استقبال بالای فعالان بازار سرمایه از این دوره ها است. 

به گزارش کالاخبر ، بورس کالای ایران دو کارگاه آموزشی را با شرکت های کارگزاری برگزار کرد که در مجموع ۷۱ نفر از کارگزاران به صورت حضوری در این دوره‌های سه ساعته آموزش دیدند.

همچنین از شنبه هفته قبل (۷ آبان) نیز کارگاه های آموزشی اختیار آتی به صورت آنلاین و رایگان برای علاقمندان به بازارهای مالی برگزار شد که تا به امروز، ۲۸۹ نفر در این دوره های سه‌ساعته شرکت کرده‌اند.

دوره های مذکور تا چهارشنبه این هفته (۱۸ آبان) ادامه دارد و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال آموزشی بورس کالای ایران مراجعه کنند.

اختیار آتی، قرارداد اختیار معامله‌ای است که دارایی پایه آن مبتنی بر قرارداد آتی است. قراردادهای اختیار آتی برای پوشش ریسک قرارداد آتی دارایی پایه استفاده می‎شود. فعالان این بازار در بازار قرارداد آتی، معمولاً دارای موقعیت خرید یا فروش هستند.

در اختیار آتی، خریدار، حق داشتن موقعیت تعهدی باز را در قرارداد آتی از فروشنده اختیار، می‎‌خرد و فروشنده متعهد می‌شود در بازار قرارداد آتی، طرف مقابل موقعیت تعهدی باز قرار گیرد.

قراردادهای اختیار آتی در راستای تنوع بخشی ابزارهای مدیریت ریسک قرار است با دارایی پایه زعفران از روز ۲۱ آبان در بورس کالا راه اندازی شود و دارایی دوم این ابزار مالی نیز صندوق طلا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها