محمدعلی بد

به اعتقاد کارشناسان قیمت‌ انواع سیمان عرضه شده در بورس کالا صعودی نبوده و بلکه در شرایط شفاف عرضه و تقاضا، بازار سیمان وضعیت متعادلی داشته است.

به گزارش کالاخبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدعلی بُد، فعال صنعت سیمان با اشاره اینکه هم اکنون بازار سیمان در وضعیت آرامی قرار دارد، گفت: قیمت‌ انواع سیمان عرضه شده در بورس کالا صعودی نبوده و بلکه در شرایط شفاف عرضه و تقاضا، بازار سیمان وضعیت متعادلی داشته است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برای ثبات و تعادل هر چه بیشتر در بازار سیمان باید اصلاحاتی در قیمت‌های پایه اعمال کرد، گفت: با اصلاح این موضوع، تنش قیمتی در بخش سیمان مدیریت میشود.

این کارشناس سیمان در ادامه صحبت‌های خود به فرارسیدن فصل سرما اشاره کرد و گفت: تأمین سوخت واحدهای تولیدی یکی از نگرانی‌های مهم آن‌ها در فصل سرما است که در این زمینه دولت می‌تواند با ارائه مازوت به قیمت مناسب، این نگرانی را برطرف کند. دولت علاوه بر این، با ارائه مشوق‌هایی می‌تواند مسیر توسعه واحدها را با سرعت بیشتری همراه کند.

وی اضافه کرد: در ۷ ماهه امسال میزان تولید واحدهای تولیدی ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد تولید نیز بوده ایم. این موضوع نشان می‌دهد با مدیریت عرضه و تقاضا و رفع مشکلات واحدها، شاهد افزایش بیشتر تولید و حضور پررنگ‌تر در بازارهای صادارتی خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها