مس

شرکت کودلکوی شیلی که بزرگترین تولیدکننده مس معدنی در جهان به شمار می‌رود پرمیوم هر تن مس صادراتی به چین را برای سال ۲۰۲۳ به ۱۴۰ دلار افزایش داده که حدود ۳۳ درصد بیشتر از نرخ امسال است.

به گزارش کالاخبر به نقل از بااقتصاد، منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند شرکت کودلکوی شیلی که بزرگترین تولیدکننده مس معدنی در جهان به شمار می‌رود پرمیوم هر تن مس صادراتی به چین را برای سال ۲۰۲۳ به ۱۴۰ دلار افزایش داده که حدود ۳۳ درصد بیشتر از نرخ امسال است.

این پرمیوم پیشنهادی به مشتریان چینی کودلکو در بورس فلزات لندن برای تحویل کاد مس پرداخت می‌شود. این در حالیست که میزان پرمیوم امسال هر تن حدود ۱۰۵ دلار است و همین نرخ باری سال ۲۰۲۱ حدود ۸۸ دلار بود.

پیشنهاد این مقدار پرمیوم در حالی رخ می‌دهد که میزان تقاضا برای مس پایین و البته میزان ذخایر مس در انبارها نیز به شدت پایین است. میزان ذخایر مس پالایش یافته در انبارهای بورس کالای شانگهای چین تا روز جمعه حدود ۸۸ هزار تن بود که زیاد با رکود پایین‌ترین میزان ذخایر این بورس آتی یعنی ۷۲ هزار تن فاصله چندانی ندارد.

ماه گذشته شرکت بزرگ کودلکو میزان پرمیوم پیشنهادی خود برای صادرات به اتحادیه اروپا را به رکود ۲۳۴ دلار در هرتن برای سال ۲۰۲۳ افزایش داد که ۸۳ درصد نسبت به نرخ کنونی بیشتر است. این روند برخلاف دورنمای افزایش هزینه‌های تولید به دلیل بحران انرژی و اختلال در زنجیره عرضه و همچنین اجتناب از واردات مس از روسیه است.

خریداران چینی مس که برآورد کرده میزان پرمیوم معادن در حال افزایش است عنوان کرده‌اند که احتمالا خرید خود از روسیه را افزایش خواهند داد.

طبق ارزیابی شرکت داده SMM در روز دوشنبه، پرمیوم کنونی پیشنهادی به مشتریان چینی در راستای پرمیوم کنونی حمل کالا به بندر یانگشان یعنی ۱۴۴ دلار در هر تن است که در بورس فلزات لندن برای واردات به این بندر پرداخت شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها