شمش بلوم

عرضه شمش‌های فولادی از تالار صادراتی بورس کالا برای نخستین بار فردا، ۱۸ آبان انجام ‌می‌شود. بدین ترتیب ۱۰ هزار تن شمش بلوم آهن و فولاد ارفع در دو نوبت عرضه می‌شود. صادرات محصول‌های فولادی همچون میلگرد، ناودانی و نبشی از بستر بورس کالا از اوایل دهه ۹۰ تجربه شد.

به گزارش کالاخبر ، آهن و فولاد ارفع (#ارفع) برای نخستین بار ۱۰ هزار تن شمش فولاد (دو عرضه ۵ هزار تنی) در تالار صادراتی بورس کالای ایران را فردا، ۱۸ آبان عرضه می‌کند.

این شرکت قرار است هر کیلو شمش بلوم تحویل Ex Works:EXW (یعنی اینکه فروشنده باید کالا را در محل کار خود یا محل تعیین شده دیگری در اختیار خریدار قرار دهد) را به قیمت ۱۴ هزار و ۵.۶ تومان و هر کیلو شمش بلوم فوب بندرعباس را با قیمت پایه ۱۴ هزار و ۵۹۸.۵ تومان روی تابلوی عرضه ببرد.

عرضه صادراتی شمش فولاد برای نخستین بار است که در تالار صادراتی بورس کالا اتفاق می‌افتد. عرضه محصول‌های فولادی در بورس کالا با نبشی، ناودانی و میلگرد و از خرداد ۱۳۹۰ صورت گرفته بود.

آهن و فولاد ارفع از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۱۳۶ هزار تن آهن اسفنجی و ۴۷۴ هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم در تالار محصول های صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه و موفق به فروش ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۴۱۹ هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم خود در تالار مذکور شد.

ارزش معاملات آهن اسفنجی فروخته شده این شرکت ۵۱۷ میلیارد تومان و شمش بلوم بیش از ۵.۷ همت (هزار میلیارد تومان) بود.

مشخصات شمش بلوم عرضه شده آهن و فولاد ارفع (اینجا)

ارفع چراغ نخست عرضه صادراتی شمش فولادی در بورس کالا را روشن کرد

در همین رابطه علیرضا موسوی، قائم مقام مدیرعامل و معاون فروش و بازاریابی شرکت آهن و فولاد ارفع با اعلام این خبر به می‌متالز گفت: پیرو هماهنگی های صورت گرفته و رایزنی‌های انجام شده با بورس کالای ایران برای نخستین بار در کشور عرضه شمش فولادی تولیدی آهن و فولاد ارفع در رینگ صادراتی بورس کالا صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: پیش‌تر کاتد مس و شمش آلومینیوم در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه شده و عرضه شمش فولادی «ارفع» برای نخستین بار در دستور کار بورس کالای ایران قرار گرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: عرضه در رینگ صادراتی بورس کالا مزایای فراوانی داشته؛ به طوری که شفافیت و کشف قیمت در آن اتفاق می‌افتد. همچنین دریافت ریال یا ارز و اینکه صادرات توسط خریدار باشد یا فروشنده از ظرفیت های این روش است.

معاون فروش و بازاریابی آهن و فولاد ارفع تصریح کرد: در این هفته عرضه نخست انجام می‌شود و سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند از این امکان بدست آمده استفاده کنند.

صادرات شمش فولاد از بستر بورس کالا انجام می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها