• ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
  • کد خبر: 81391
بازار جهانی

بازارهای جهانی روند حرکتی که در هفته منتهی به ۴ نوامبر آغاز کرده بودند را ادامه دادند. مهم ترین رویداد هفته گذشته انتشار داده های تورمی اقتصاد آمریکا بود که با انتظارات بازار متفاوت بود و تضعیف دلار آمریکا و رشد قیمت کامودیتی ها را به همراه داشت.

به گزارش کالاخبر ، نرخ تورم سالانه آمریکا در حالی که انتظار می رفت از ۸.۲ درصد در ماه گذشته به ۸.۱ درصد کاهش پیدا کند به ۷.۷ درصد رسید. نرخ تورم ماهانه نیز کمتر از انتظارات بازار منتشر شد و به ۰.۴ درصد رسید.

بازار انتظار دارد با توجه به کاهش تورم سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش پیدا کند. در واکنش به این داده های شاخص دلار با افت قابل توجه بیش از ۴ درصدی مواجه شد و به ۱۰۶ واحد رسید. شاخص دلار بزرگترین کاهش یک روزه خود از سال ۲۰۰۹ تاکنون را ثبت کرد.

بازارهای سهام آمریکا بخشی از افت خود را جبران کردند. در چند دهه اخیر این بهترین واکنش بازار سهام آمریکا به داده های تورمی بوده است.

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه نیز بزرگترین جهش صعودی خود را از ماه مارس در واکنش به کاهش محدودیت های کرونایی در چین، ثبت کردند. تقاضا برای فلزات گرانبها نیز افزایش پیدا کرد به طوری که قیمت طلا تا محدوده ۱,۷۷۰ دلار بالا رفت. در بازار اوراق قرضه نیز تقاضا برای اوراق قرضه افزایش پیدا کرد.

عامل دیگری که در هفته گذشته از قیمت کامودیتی ها حمایت کرد خبر کاهش محدودیت های کرونایی در چین بوده است. قیمت نفت در واکنش به این خبر افزایش پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها