خودرو

کارشناس بازار سرمایه گفت: فرآیند بورس کالا به حذف قیمت‌گذاری دستوری و کشف قیمت براساس مکانیزم عرضه و تقاضا کمک می‌کند ضمن اینکه با عرضه خودرو در بورس کالا، خودروسازان امکان فروش محصول با قیمت واقعی را دارند و به نوعی عرضه خودرو در بورس کالا به طور همزمان به نفع شرکت‌ها، سهامداران و مصرف کنندگان خودرو است.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، علی اصغر ضیاچی با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا بیان کرد: فرآیند بورس کالا به حذف قیمت‌گذاری دستوری و کشف قیمت بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا کمک می‌کند ضمن اینکه با عرضه خودرو در بورس کالا، خودروسازان امکان فروش محصول با قیمت واقعی را دارند و صد البته که این اقدام به نفع شرکت‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قطعا عرضه خودرو در بورس کالا اتفاق مثبتی برای بازار سرمایه و صنعت خودرو است،تصریح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا نه فقط به نفع خودروسازان و سهامداران آنهاست، بلکه می‌تواند شرایطی فراهم آورد که عرضه و تقاضای خودرو در کشور منطقی‌تر شده و خودرو از کالای سرمایه‌ای خارج شود.

ضیاچی ضمن تاکید بر ظرفیت‌های بورس کالا اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات اقتصاد ما، هزینه بالای نظام توزیع در مورد محصولات و کالاهای مختلف است که خود سبب تورم کالاها شده است این در حالی است که با عرضه کامل محصولات و کالاهای مختلف در بورس کالا (از جمله مصالح ساختمانی) می‌توان هزینه های توزیع را کاهش داد. همچنین سازوکار خرید از بورس کالا کماکان باید تسهیل و تسریع شود تا مصرف‌کنندگان نهایی در بخش های مختلف مانند سازندگان مسکن، امکان تامین سریع محصولات مورد نیاز خود از بورس کالا را داشته باشند در این صورت، قیمت تمام شده محصولاتی همچون مسکن هم کاهش خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها