• ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
  • کد خبر: 82854
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر برداشت بیش از حد انتظار از ذخایر نفت آمریکا که نگرانیها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در چین را جبران کرد، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش کالاخبر، بهای معاملات نفت برنت هفت سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۰ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با چهار سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۶ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته منابع بازار، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ دسامبر، حدود ۳.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است که بسیار بالاتر از برآوردی بود که ۹ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز داشته و کاهش این ذخایر به میزان ۱.۷ میلیون را پیش بینی کرده بودند. ذخایر بنزین آمریکا طی همین مدت، حدود ۴.۵ میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل، به میزان ۸۲۸ هزار بشکه افزایش داشت.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: برداشت بالاتر از حد انتظار از ذخایر نفت آمریکا، عامل مثبتی بود زیرا مسائل کمبود عرضه با بازگشایی چین و تصمیم آمریکا برای خرید نفت برای ذخایر نفت استراتژیک، وخیمتر شده است.

در این بین، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی سعودی گفت: اعضای اوپک پلاس سیاست را از فرایند تصمیم گیری و از ارزیابیها و پیش بینی خود دور نگه می دارند. وزیر انرژی عربستان سعودی افزود: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، معلوم شد تصمیم درستی برای حمایت از ثبات بازار و صنعت بوده است. اظهارات مذکور که نشان می دهد اوپک پلاس ممکن است برای حمایت از قیمتها، عرضه را همچنان محدود نگه دارد، از قیمت نفت پشتیبانی کرد.

با این حال، نگرانیهای فزاینده نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در چین همزمان با تسهیل سیاست سختگیرانه کووید صفر در این کشور، مانع بالاتر رفتن قیمت نفت شده است. رویکرد این کشور، نرخ ابتلا و مرگ را نسبت به جمعیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری پایین نگه داشته بود اما سازمان بهداشت جهانی به دلیل نگرانیها نسبت به تاثیر این رویکرد روی زندگی شهروندان و اقتصاد چین، امسال اعلام کرد این روند پایدار نیست.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت خام چین از روسیه در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش یافت زیرا پالایشگاههای چینی تلاش کردند پیش از فعال شدن مکانیزم سقف قیمت کشورهای گروه هفت برای صادرات مسکو در پنجم دسامبر، محموله های نفت بیشتری از روسیه خریداری کنند. در نتیجه، روسیه به بزرگترین صادر کننده نفت به چین تبدیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها