گواهی سپرده

در بازار گواهی سپرده بورس کالا، نزدیک ۱۴ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۶۵۹ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۳۰ دی دست به دست شد که نسبت به هفته ماقبل از لحاظ حجم، افزایش ۱۴ درصدی و از لحاظ ارزش، افزایش ۱۰۵ درصدی را ثبت کرد. زعفران از لحاظ حجم و ربع سکه طلا به لحاظ ارزش معاملات برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۱۳ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۲۶ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۶۵۹ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۲۳ دی نیز بیش از ۳۲۱ میلیارد تومان برای ۱۲ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۳۹۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۱۳۳ هزار و ۹۰۰ اوراق گواهی سپرده تمام سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش نزدیک ۲۷.۵ میلیارد تومان را ثبت کرد. در این مدت همچنین ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گواهی ربع سکه به ارزش ۳۳۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان دادوستد شد.

اوراق مبتنی بر ربع سکه طلا با کسب سهم ۵۱ درصدی از ارزش معاملات و تمام سکه طلا با کسب سهم ۴ درصدی در ارزش معاملات به ترتیب در جایگاه اول و چهارم ایستادند. ربع سکه سهم ۳۴ درصدی و تمام سکه سهم یک درصدی در حجم معاملات داشته و به این ترتیب ربع سکه جایگاه دوم را در حجم کل بازار گواهی سپرده کالایی از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ۳ میلیون و ۱۵ هزار گواهی سپرده، رتبه سوم از نظر حجم را از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۲.۶ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۲۲ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه سوم ایستاد.

در هفته منتهی به ۳۰ دی، ۵ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۱۷۷ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۱۹۳ میلیارد تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم ۳۷ درصدی در حجم و ۲۹ درصدی در ارزش جایگاه اول در حجم و دوم در ارزش را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات ۸۷۹ هزار و ۱۷ گواهی سپرده شیشه نیز به نزدیک ۱۰۲میلیارد تومان رسید و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از ربع سکه و زعفران و مقام چهارم را از نظر حجم بعد از زعفران، ربع سکه و سیمان از آن خود کند. این دارایی پایه توانست سهم ۶ درصدی از حجم کل معاملات گواهی سپرده کالایی و سهم ۱۶ درصدی از ارزش کل این معاملات را به خود اختصاص دهد.

در هفته ای که گذشت معامله ۱۳ هزار و ۶۷۷ گواهی سپرده برنج به ارزش بیش از ۱.۱ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید. همچنین ۲۵۵ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش نزدیک ۳۸.۷ میلیون تومان دست به دست شد.

۱۴ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

۱۴ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

۱۴ میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها