گواهی سپرده+انبار

در بازار گواهی سپرده بورس کالا، بیش از ۱۶.۳ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۸۸۳.۵ میلیارد تومان در هفته سوم بهمن (منتهی به ۲۱ بهمن) دست به دست شد که نسبت به هفته دوم به لحاظ حجم افزایش ۷ درصدی را ثبت کرد. سیمان از لحاظ حجم و ربع سکه به لحاظ ارزش معاملات برتر از سایر دارایی ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش کالاخبر ، ۱۶ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۳۱ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش نزدیک ۸۸۳ میلیارد و ۵۲۶ تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۱۴ بهمن نیز بیش از ۹۷۲ میلیارد تومان برای ۱۵ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۳۵ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته، یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۹۰۰ اوراق گواهی سپرده تمام سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۲۸۰ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان را ثبت کرد. در این مدت همچنین ۵ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ گواهی ربع سکه به ارزش نزدیک ۴۲۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان دادوستد شد.

اوراق مبتنی بر ربع سکه طلا با کسب سهم ۴۸ درصدی و تمام سکه طلا با کسب سهم ۳۲ درصدی در ارزش معاملات به ترتیب در جایگاه نخست و دوم ایستاد. ربع سکه سهم ۳۲ درصدی و تمام سکه سهم ۷ درصدی در حجم معاملات داشت و به این ترتیب ربع سکه جایگاه دوم و تمام سکه جایگاه چهارم را در حجم کل بازار گواهی سپرده کالایی از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی ۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۴۳ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

در هفته منتهی به ۲۱ بهمن یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۴۹ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم ۱۲ درصدی در حجم و ۷ درصدی در ارزش جایگاه سوم در حجم و چهارم در ارزش را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات ۹۰۳ هزار و ۲۱۱ گواهی سپرده شیشه نیز به نزدیک ۱۳۶ میلیارد تومان رسید و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از ربع سکه و تمام سکه و مقام پنجم را از نظر حجم بعد از سیمان، ربع سکه، زعفران و تمام سکه از آن خود کند. این دارایی پایه توانست سهم ۶ درصدی از حجم کل معاملات گواهی سپرده کالایی و سهم ۱۲ درصدی از ارزش کل این معاملات را به خود اختصاص دهد.

در هفته ای که گذشت معامله ۲۱ هزار و ۱۴۷ گواهی سپرده برنج به ارزش نزدیک ۱.۷ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید. همچنین ۱۱۰ گواهی سپرده زیره سبز و ۱۴ گواهی سپرده نخود به ترتیب به ارزش بیش از ۱۸.۳ میلیون تومان و ۴۵۰ هزار تومان دست به دست شد.

۱۶.۳ میلیون اوراق گواهی در بورس کالا دست به دست شد

۱۶.۳ میلیون اوراق گواهی در بورس کالا دست به دست شد

۱۶.۳ میلیون اوراق گواهی در بورس کالا دست به دست شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها