حبیب الله دهمرده

یک نماینده مجلس موافقت ۱۰۰درصدی خود برای عرضه خودرو در بورس را اعلام کرد و گفت: از این مسیر، شفافیت در عرضه و تقاضا ایجاد شده و با رشد عرضه‌ها علاوه بر حذف رانت، اعتماد مردم نیز جلب شده و به مرور قیمت‌ها نیز متعادل و واقعی خواهند شد.

به گزارش کالاخبر ،حبیب الله دهمرده به تلاش‌های صورت گرفته برای عرضه خودرو در بورس اشاره کرد و افزود: ایران یکی از کشورهای بزرگ تولید کننده خودرو در منطقه و جهان است؛ ارتقا کیفیت این صنعت می‌تواند کمک کننده به توسعه اقتصاد کشور باشد.

وی اظهار داشت: به دلیل ضعف در سیاست‌گذاری، موانعی برای رشد کمی و کیفی تولید خودروسازان در کشور ایجاد شده که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گیرد، به نظر می‌رسد با توجه تمهیداتی که به تازگی اتخاذ شده، انگیزه برای رشد تولید نیز ۲ چندان شده است.

دهمرده افزود: با عرضه خودرو در بورس ۱۰۰ درصد موافقم، چراکه بازار سرمایه، قابل رصد و نظارت است و همه عملیات آن شفاف انجام می‌شود، از این طریق روند عرضه و تقاضا برای سیاست‌گذار شفاف شده و امکان رویه‌های کاذب همانند روش‌های قبلی فروش خودرو وجود ندارد.

به گفته این نماینده مجلس، با استمرار و رشد عرضه‌های خودرو در بورس کالا، اعتماد مردم جلب شده و به دلیل معاملات شیشه‌ای بورس و نبود قیمت‌گذاری دستوری، دست دلالان این حوزه نیز قطع می‌شود.

وی معتقد است که به دنبال عرضه های انجام شده به بورس کالا، این کالا با قیمت واقعی به دست مردم می‌رسد و زمینه کسب سود و منفعت خریداران واقعی فراهم شده است.

دهمرده با اشاره به ورود شورای رقابت به بازار خودرو نیز گفت: واقعیت آن است که شیوه گذشته عرضه خودرو و اعمال قیمت‌های دستوری، باعث افزایش قیمت خودرو در بازار، ۲ نرخی شدن معاملات و ایجاد رانت شده بود، به طوریکه واسطه‌گران این حوزه با سوءاستفاده از آن شرایط به التهاب و نابسامانی بازار دامن می‌زدند و سودهای کلانی نیز بدست آوردند.

این نماینده مجلس ادامه داد: از این رو فروش به شیوه‌های قبلی مطلوب نبوده و انجام معاملات در شرایط شفاف بورس به نفع تولید و مردم خواهد بود.

وی در پایان افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد تجربه چندین ماهه عرضه خودرو در بورس، موفق بوده است و مردم با وجود تورم بالا، با قیمت ارزان‌تری موفق به خرید شده‌اند و امروز باید از ظرفیت بازار سرمایه برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو نهایت بهره را برد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها