بهروز محبی نجم‌آبادی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عرضه خودرو در بورس کالا در مقایسه با روش های قبلی را راهکار بهتری می‌داند که موجب می‌شود خودرو با قیمت منطقی و منطبق با قدرت مالی مصرف‌کننده به دست خریداران برسد.

به گزارش کالاخبر و به نقل از اقتصادنامه، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا در مقایسه با روش های قبلی راهکار مناسب‌تری است، اظهار کرد:عرضه خودرو در بورس کالا موجب می‌شود، این کالا با قیمت منطقی و منطبق با قدرت مالی مصرف‌کننده به دست خریداران برسد.

وی افزود: افزایش قیمت تمام شده تولید موجب زیان خودروسازان در تولید و عرضه خودرو به بازار شده است. مواد اولیه‌ای همچون فولاد که از بورس کالا تامین می شود، با قیمت آزاد و جهانی محاسبه می‌شود. این در حالی است که قیمت نهایی خودرو با نرخ مواد اولیه همخوانی ندارد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزند در مجلس با اشاره به سود هنگفت حاصل از فروش خودرو از ناحیه تفاوت قیمت کارخانه و بازار که نصیب عده‌ای خاص شده و تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور ندارد، متذکر شد: یکی از راهکارها اختصاص خودرو به افراد خاص به عنوان مثال دهک‌های پایین کشور و مصرف‌کنندگان واقعی و با تعریف شرایط خاص است.

محبی نجم آبادی تاکید کرد: سیاست‌های کلی حاکمیت و دولت از جمله در حوزه خودرو می‌بایست ضمن توجه به دهک‌های پایین، آزادسازی و رهایی کشور از فضای دو نرخی بودن باشد چراکه دو نرخی بودن یک کالا، زمینه فساد را مهیا می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری دستوری منجر به تحمیل بدهی انباشته بر خودروسازان و در نهایت دولت می‌شود و در فروش بر اساس قرعه‌کشی، خریدار نهایی خودرو مشخص و شفاف نیست. ضمن اینکه خودروسازان می‌بایست برنامه‌ای مبتنی بر افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت ارائه دهند که در این صورت قطعا بهبود وضعیت صنعت خودرو و جلب رضایت مصرف‌کنندگان محقق می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها