شمش طلا

مهدی مهدوی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شمش طلا جدیدترین دارایی پایه این بازار است که با توجه به ویژگی های خاص طلا همچون نقدشوندگی بالا دارایی پایه جذابی برای سرمایه گذاران است و افراد با سرمایه های خُرد و کوچک نیز می توانند در این بازار فعالیت کنند.

مهدی مهدوی، مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری سرمایه دانش در گفت‌وگو با کالاخبر به مزایای قرداد گواهی سپرده شمش طلا اشاره کرد و گفت: شمش طلا جدیدترین دارایی پایه این بازار است که با توجه به ویژگی های خاص طلا همچون نقدشوندگی بالا دارایی پایه جذابی برای سرمایه گذاران است و افراد با سرمایه های خُرد و کوچک نیز می توانند در این بازار فعالیت کنند و این قرارداد فرصتی برای معاملات طلا با سرمایه های خرد را برای تمامی سرمایه گذاران حقیقی فراهم کرده است زیرا هر برگه گواهی سپرده طلا معادل 0.1 گرم از شمش طلا با وزن یک کیلوگرم است.

وی به مزایای این قرارداد اشاره کرد و افزود: قدرت نقدشوندگی بالا، امنیت نگهداری و حفظ ارزش پول سرمایه گذاران، برخورداری از معافیت مالیاتی، کارمزد پایین نسبت به بازار فیزیکی، پوشش ریسک تورم و همچنین رونق معاملات بورس کالا از مزایای این قرارداد است.

مهدوی اضافه کرد: همچنین شفافیت قیمت بر اساس عرضه و تقاضا، تضمین اصالت کمی و کیفی کالا توسط انباردار، امکان وثیقه گذاری گواهی سپرده شمش طلا با حجم بالا، امکان حضور قوی تر بانک ها و سهولت تبدیل بخشی از ذخایر ریالی خود به طلا، متنوع سازی سبد دارایی مشتریان در کنار پتانسیل ورود بازارگردان که در حجم بالا می تواند به نقش آفرینی بانک مرکزی در این حوزه معاملاتی تبدیل شود از دیگر مزیت های این ابزار است.

کارگزار بورس کالا عنوان کرد: به طور کلی می توان گفت با توجه به اینکه طلا فلز ارزشمند و کم حجم و کاربردی است، استفاده از گواهی سپرده که موجب ایجاد بازار نقدی و قرداد آتی شمش طلا و ایجاد بازاری دوطرفه و استفاده از اهرم می شود با توجه به مزایایی که دارند، می توانند مورد استقبال معامله گران قرار بگیرند.

مهدوی اضافه کرد:همچنین بازارهای گواهی سپرده و در ادامه قرارداد آتی شمش طلا موجب انجام معاملات در سطوح مختلف خرد و کلان و کمک به جذب سرمایه های جدید در شرایط رکود می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها