حاجی وند

طی حکم مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوارق بهادار، مهدی حاجی‌وند به سمت سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس منصوب شد و محمدهادی سلیمی‌زاده همزمان با مدیرعاملی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس، به سمت مشاور رئیس سازمان بورس منصوب شد.

به گزارش کالاخبر به نقل از سنا، امروز ۱۴ فروردین طی حکمی از سوی دکتر مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوارق بهادار، آقای مهدی حاجی‌وند به سمت سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس منصوب شد.

از سوابق ایشان می‌توان به:

مدرس دانشگاه

کارشناس و گزارشگر اقتصادی در صداوسیما

پژوهشگر، روزنامه‌نگار و خبرنگار

نویسنده کتاب های: "نقش مطبوعات بر اجرای خصوصی سازی"؛ "دانشنامه بورس کالای ایران"؛ "آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها"، "خصوصی سازی فوتبال"، "دانشنامه خصوصی‌سازی و سهام عدالت" و "وقایع‌نگاری فراز و فرودهای بازار سرمایه"

عضو انجمن متخصصان روابط عمومی

عضو انجمن روابط عمومی ایران

موسس و رئیس اسبق انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه

برگزیده نخستین جشنواره رسانه‌های بورس، بانک و بیمه

عضو تحریریه خبرگزاری‌ها، نشریات، روزنامه ها و مجلات سراسری کشور

همچنین محمدهادی سلیمی‌زاده طی پیامی رسما از تحویل سمت مذکور خبر داد.

متن پیام بدین شرح است:

در مقدمه کلام سال ۱۴۰۲ را به همه همکاران و فعالان رسانه بازار سرمایه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم شیرینی تحقق شعار سال و رشد تولید و سرمایه‌گذاری بر کام همه ما بنشیند. همچنین پذیرش مسئولیت مدیریت روابط عمومی را به برادر ارجمندم آقای حاجیوند تبریک گفته و امیدوارم در به سرانجام رساندن این مسئولیت خطیر موفق باشند.

طی چند ماه گذشته به واسطه ضرورت تمرکز بر امر آموزش و همچنین به انجام رساندن هرچه بهتر مسئولیت‌های محوله، از ریاست سازمان درخواست کردم که شخص دیگری را جهت پذیرش مدیریت روابط عمومی به جای اینجانب منصوب کنند و در نهایت با بزرگمنشی ایشان این درخواست بنده را نیز اجابت کرده و همواره از اینکه چه در آبان ماه سال ۱۴۰۰ و چه در اسفند ماه در زمان انتصاب و همچنین در سال ۱۴۰۱ هنگام تغییر مسئولیت به اینجانب اعتماد کرده و پذیرای این درخواست بودند، صمیمانه قدردانم.

زمانی که به ریاست محترم سازمان و برخی مدیران اعلام کردم که قصد تحویل مسئولیت این مدیریت را به فرد دیگری دارم، با واکنش‌های متفاوتی مواجه شدم. عمده از سر دلسوزی و برخی تعجب سوالاتی مطرح می‌کردند. اما واقعیت این است که تغییر مدیران در کنار معایبی که بر آن ذکر می‌شود محاسن فراوانی دارد که از جمله مهمترین آن می‌توان به تزریق ایده و تفکرات جدید، ایجاد فرصت برای رفع نواقص و مغفولات مدیریت پیشین، ورود افراد جدید به ساختار اجرایی، تزریق تحرک و انگیزه به بدنه و بسیاری فواید دیگر اشاره کرد.

باید همه بدانیم هر پذیرش مسئولیت و معارفه‌ای، روزی تودیعی نیز در پی دارد و انجام مسئولیت همچون یک مسابقه دو امدادی است که چه بهتر در یک شرایط آرام و با ثبات و زمان مناسب این تغییر با برنامه‌ریزی و آرامش صورت پذیرد.

همه ما بعد از مرداد ۹۹، دو سال و نیم سخت را پشت سر گذاشتیم و امروز در حالی سال ۱۴۰۲ را شروع می‌کنیم که امیدوار به آینده ، انتظار یک بازار سرمایه قوی و کارآمد را داریم. در یک سال و نیمی که مسئولیت مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس بر عهده این حقیر بود، تلاش کردم تا ضمن حفظ رویه‌های موثر و کارامدی که دستاورد مدیران قبلی بوده، معدود چالش‌های باقی مانده را با رویکرد تحولی مرتفع سازم. تلاش کردم موارد زیر محقق شود و یقینا تحقق آن جز با همکاری و همراهی اصحاب رسانه و مدیران بازار سرمایه میسر نبود.

۱. پاسخ گویی شفاف و به موقع نسبت به سوالات، ابهامات و رخدادهای بازار سرمایه و سازمان بورس و بیان واقعیات حتی اگر بیانگر کاستی از سوی دست اندرکاران باشد.
۲. تقویت ارتباط با خبرنگاران و رسانه‌ها به طوری که احساس در دسترس نبودن و پاسخ ندادن به حداقل برسد و پرهیز از گزینشی عمل کردن و فعالیت با حلقه محدودی از رسانه‌ها.
۳. ارتقاء جایگاه خبر از حالت منفعلانه به حالت فعالانه و تولید خطوط محتوایی جریان‌ساز در جهت حفظ حقوق سهامداران و بازار سرمایه و ایجاد فشار بر روی ساختارهای ناکارامد جهت رفع آن.
۴. تولید و انتشار هدفمند محتوا برای گروه‌های هدف که بحمدالله با موفقیت‌هایی نیز همراه بود که بیشتر در مورد آن خواهم گفت.

آنچه که تجربه چند ماهه نخست در سازمان بورس به ما آموخت شکل‌گیری برخی تصورات نادرست ناشی از ارائه اطلاعات ناقص و گاها مخدوش پیرامون بازارسرمایه به سیاسیون، تصمیم‌گیران و رسانه‌های عمومی بود. تلاش ما در سال ۱۴۰۱ معطوف بر ارتقاء آگاهی این طیف از مخاطبان بود که بحمدالله دستاوردهای آن به حدی روشن و موفق بود که منتج به شکل‌گیری اداره جدیدی تحت عنوان ارتباطات مجلس و دولت ذیل این مدیریت شد که امیدوارم با دستان با کفایت برادر ارجمندم آقای حاجی‌وند هرچه بیشتر در این مسیر اهداف عالیه آن محقق شود.

مجدادا از همه عزیزان و همکاران که در این راه با ما همراه بودند متشکرم و از ایشان طلب حلالیت دارم؛ همه به امید داشتن بازار سرمایه ای پویا، شفاف و کارآمد ماحصل یک تلاش مشترک به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها