شاپور محمدی

رییس سازمان بورس گفت: آنچه امروز باید مورد توجه ارکان بازار سرمایه باشد فرهنگ سازی دادوستد براساس تحلیل تخصصی است و این امر با تکیه بر رسانه های جمعی محقق می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از تسنیم، اعضای هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه عصر روز چهارشنبه با شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در توسعه اقتصادی گفت: رسانه ها می توانند در همه حوزه ها از جمله اقتصاد و همچنین بازار سرمایه سطح تحلیل مخاطبین را ارتقا دهند.

محمدی با بیان اینکه انجمن های صنفی از جمله تشکل خبرنگاران بازار سرمایه ظرفیت گسترده ای برای آموزش و فرهنگ سازی در اختیار دارند اظهار داشت: سازمان بورس از همه فرصت های پیش روی مسیر آموزش و فرهنگ سازی بهره برداری می کند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش دغدغه اصلی سازمان بورس است، ابراز امیدواری کرد جامعه از طریق رسانه به دانش تخصصی بازار سرمایه مجهز شود.

دبیر شورایعالی بورس ادامه داد: اگر پایه دادوستد در بازار سرمایه براساس تحلیل های عقلانی، علمی و منطقی باشد بی شک این بازار سودآور خواهد بود و از منابع مردم صیانت می شود.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: آنچه امروز باید مورد توجه ارکان بازار سرمایه باشد فرهنگ سازی دادوستد براساس تحلیل تخصصی است و این امر با تکیه بر رسانه های جمعی محقق می شود. ضمن این که خرید و فروش در بازار سرمایه باید بر اساس تحلیل صورت گیرد و مسئولیت فرهنگ سازی آن بر دوش رسانه ها است.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه رسانه ها با انتشار اخبار صحیح در واقع اعتماد تولید می کنند، گفت: تولید اعتماد، یک سرمایه اجتماعی گرانبها برای بازار سرمایه است.

محمدی با تاکید بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار از تعامل هرچه بیشتر رسانه ها با ارکان بازار سرمایه استقبال می کند و با ذکر این نکته که در دنیای امروز حتی بازی های رایانه ای نیز نقش رسانه بازی می کنند، گفت: توسعه اقتصادی کشور و رشد بازار سرمایه با تلاش رسانه ها تسهیل می شود.

همچنین در این نشست مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تولد انجمن صنفی خبرنگران بازار سرمایه را  یکی از رویدادهای مهم و مثبت دو سال اخیر بازار سرمایه دانست و ابراز امیدواری کرد اهداف این تشکل رسانه ای به صورت کامل محقق شود.

یاسر فلاح به تاثیر دو سویه این انجمن اشاره کرد و گفت: انجمن صنفی از یک سو رشد و توسعه حوزه تخصصی را رقم می زند و از سوی دیگر جایگاه خبرنگاران و رسانه ها را ارتقا می دهد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار با تمام توان از رسانه های فعال در بازار سرمایه حمایت می کند، گفت: امروز بازار سرمایه بیش از هر زمان دیگری به رسانه های تاثیرگذار نیاز دارد و توسعه رسانه های فعال حوزه بورس دغدغه بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: گسترش فعالیت رسانه ها در بازار سرمایه ضریب نفوذ این بازار در میان آحاد جامعه را افزایش می دهد.

وی از برنامه های این سازمان برای توسعه فضای رسانه ای بازار سرمایه خبر داد و عنوان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی با محور بازار سرمایه برای خبرنگاران اقتصادی از جمله برنامه های آتی روابط عمومی سازمان بورس است.

فلاح همچنین افزود: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از هیچ امکانی برای توسعه و حمایت از رسانه های فعال در بازار سرمایه دریغ نمی کند و ابراز امیدواری کرد، با کمک رسانه ها شاهد ارتقای سواد مالی و بسط مفاهیم بازار سرمایه در جامعه باشیم.

همچنین در ادامه این نشست رئیس هیات مدیره انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه با ارائه تاریخچه ای از راه‌اندازی این انجمن اظهار داشت: مطالعات و مقدمات اولیه شکل گیری انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه در سال ۹۵ با همفکری و پیگیری جمعی از خبرنگاران باسابقه این حوزه انجام شد و در پی آن و پس از طی مراحل قانونی مجمع انجمن در ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ برگزار شد و به دنبال آن هیات مدیره منتخب مراحل مختلف ثبت و راه اندازی انجمن را پیگیری کردند.

مهدی حاجی‌وند با اشاره به این که در ۲۰ فروردین امسال نیز مجمع عمومی انجمن برگزار شد افزود: حوزه خبرنگاری بازار سرمایه یکی از حوزه‌های حرفه‌ای، تخصصی و سخت رسانه در کشور است که بر اساس آن فعالان رسانه در حوزه بازار سرمایه باید به‌صورت مداوم خبرهای گوناگونی را که بر معاملات بازار سهام اثرگذارند رصد و مورد تحلیل قرار دهند.

در ادامه این نشست نیز سایر اعضای هیات مدیره انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه به ارائه دیدگاهها و نظرات خود و نیز بیان مشکلات خبرنگاران این حوزه پرداختند و قرار شد با همکاری سازمان بورس و سایر بورسها تدابیر آموزشی و رفاهی برای بهبود سطح کیفی و کمی و تسهیلا ارائه شده به خبرنگاران این حوزه تدوین، اجرایی و عملی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها